Jdronnen Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Bare ett kjappt spm.: Hvilken linje trenger jeg for å kunne hoste en ventrilo server slik at jeg og 3 andre kompisser kan være innpå ilag? Skal også selvfølgelig spille ett spill SAMTIDIG.. World of warcraft!! Har 6 Mbit / 1 Mbit (ca) linje for tiden. Er dette bra nok eller trenger jeg mer ? Takker for alle svar! Endret 9. februar 2006 av Jdronnen Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Det holder nok med 1mbit ja... Står vel på hver enkelt codec hvor mye båndbredde den bruker. Er vel rundt 30-40 kbit som er vanlig hvis jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
Jdronnen Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 Det holder nok med 1mbit ja... Står vel på hver enkelt codec hvor mye båndbredde den bruker. Er vel rundt 30-40 kbit som er vanlig hvis jeg ikke tar helt feil. 5577328[/snapback] Ja, men glemte å nevne at jeg skal SPILLE i tillegg altså !! skal spille WORLD OF WARCRAFT, vet ikke hvor mye upload det drar.. men vil tippe at det kanskje er litt : / FLERE SOM HAR PEIL!?!? Lenke til kommentar
Jdronnen Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2006 INGEN SOM VET ?? Hva skjer med de luringer som jeg trodde bodde innpå hw.no ?? Kom igjen no folkens!! Lenke til kommentar
Knottpøbeln Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 INGEN SOM VET ?? Hva skjer med de luringer som jeg trodde bodde innpå hw.no ?? Kom igjen no folkens!! 5596106[/snapback] Kanskje fordi du har postet i Audio? Har vel fint lite med Audio å gjøre dette vel? Lenke til kommentar
Mato Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 wow bruker vell 2-4 kb/s upload , ivertfall ifølege ingame stat saken som jeg har . er ikke mye data som skal sendes når man tenker seg om , er jo ren data informasjon , ikke noe grafikk eller lyd , bare refferanser ol . altså fordet meste code ( aka tekst ) Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Denne tråden er feilpostet og flyttes fra audio til nettverk på hardware-forumet . Lenke til kommentar
team_noob Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 true ikke det skal være noe problem å sette opp en server på den linja.. er jo bare å prøve.. Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Jeg har nextgentel 8000/800 kbps og jeg har vt server og det har vært rundt om 30 stk inne og jeg har spilt helt fint jeg... Lenke til kommentar
Haii Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Dersom du har valgt en codec (lydkvalitet) som tar 70-80Kbs.pr.bruker og du har ca 40folk (regner nesten det må være rundt 40folk siden du spiller WOW) i ventrilo og alle snakker _samtidig_så vil du lett merke at uploaden ryker fort (tviler at folkene snakker samtidig hvis ikke de er på en hver channel)... Du kan bare sette opp en ventrilo server tviler på at du merker noe lagg. Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Jeg har en 500kbit linje ut. Kjører BitTorrent (dog sperret til 20kb/s ut), 2 stk spiller WoW, surfer og hoster Ventrilo (har vært 8 stk på det meste) uten problem. Merker ikke noe på lag. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Det skal fungere helt fint å hoste en ventrilo server pluss at man kan spille wow samtidig på 1mb/s linje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå