morhua Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Dumt spørsmål fra en nyvervet xp1700+ eier. Jeg har gått til anskaffelse av en EKL kjøler til CPUen. Mitt spørsmål er enkelt og som følger; kjølepastaen under blokka er merkelig "hard og stiv". skal pastaen være slik eller har den "tørket ut"? Beskyttelsestapen over pastaen var meget løs, så kan hende har den tørket ut (dersom dette er mulig da:-)??? Jeg tør ikke risikere å trø blokka over CPUen dersom pastaen er stivnet, da går det vel rakt åt helv... Kanskje ett banalt spm, men vil sette pris på svar. PS, har kabinett med 4 vifter, så jeg får sikkert nok kjøling, men pastaen bør vel fungere uansett!!! Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Høyst sannsynlig er pastaen i orden, selv om den kjennes hard og stiv. Den har den egenskap at den raskt smelter når den kommer i kontakt med core, og vil tilslutt ligge som et tynt varmeledende lag i porene / mellomrommet mellom kjøleribbe og core. Men for å være på den sikre siden, ville jeg fjernet pastaen og erstattet denne med AS3, spesiellt om du av og til har behov for å fjerne kjøleribba! Pastaen er en typisk "engangsgreie", og må uansett erstattes med annen varmeledende pasta om kjøleribba demonteres. Lenke til kommentar
morhua Skrevet 16. september 2002 Forfatter Del Skrevet 16. september 2002 Hjertelig Skrue, takker for ett kjapt og informativt svar. Har vært for lenge på sidelinja i datahysteriet, i gamledager var kjølepasta forbeholdt overklokkerne som nesten fikk maskinene til å stå og gløde, vi vanlige gutta syntes dette var unødvendig stash (men forsto jo aldri hvorfor våre CPUer ble for varme????) But now I'm back!!!!:-) Lenke til kommentar
lordpiet Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Appropos kjølepasta; Har hørt rykter om at thermal paden som følger med boxed P4 er ganske bra. Vil jeg tjene noe serlig på å bruke goop når jeg uansett skal bruke standard kjøler? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Quote: lordpiet skrev (2002-09-17 01:04):Appropos kjølepasta;Har hørt rykter om at thermal paden som følger med boxed P4 er ganske bra. Vil jeg tjene noe serlig på å bruke goop når jeg uansett skal bruke standard kjøler? Til det vil eg si nei, Skal du ikke overklokke ville eg ikke brydd meg med det. Men for all del as3 koster ca 80 kroner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå