dirtydicky Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 hei folkens. kunne trenge litt serriøs hjelp! det skjedde igår!. jeg sku formater pcn te dama! Prøver å innstallere XP på en harddisk som er reformatert, men får feilmelding etter første oppstart etter at innstalleringsfilene er lagt inn. Får følgende feilmelding: Couldn't open drive multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1) NTLDR: Kan ikke åpne stasjonen multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1) Noen som kan hjelpe meg å tyde dette? hva kan være feil! er litt viktig at jeg får liv i pcn idag! siden mora til dama. bruker pcn til jobben :S btw er en gammel pc! compaq 700mhz 40gb noen ider? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Det virker som det er feil med harddisken. Se om du får kontakt med partisjonen i "Recovery console" fra windows-cden. Hvis ikke, prøv å legge inn windows på nytt (formatér partisjonen), og eventuellt prøv en annen disk. Lenke til kommentar
dirtydicky Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 disken funker fint den! har formatert en hundre ganger! lest en del på nettet om dette! mange som har sammeproblem:S Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Hvis hdd'en er koblet til 'secondary IDE', kan løsningen være å bytte til 'primary IDE'. Lenke til kommentar
dirtydicky Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 Hvis hdd'en er koblet til 'secondary IDE', kan løsningen være å bytte til 'primary IDE'. 5576829[/snapback] har prøvd begge deler! hmm Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Har et forslag til. Prøv 'clear cmos'. Altså resette bios ved å bruke jumper på hk'et eller ta ut batteriet i 10 sek. Det er kanskje verdt et forsøk.? Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Har du flere harddisker tilkoblet? Isåfall napp ut kablene til den/de andre harddiskene, og prøv på nytt. Lenke til kommentar
dirtydicky Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 Har du flere harddisker tilkoblet? Isåfall napp ut kablene til den/de andre harddiskene, og prøv på nytt. 5576991[/snapback] kun 1 HD! Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Kjør fixboot.. Ser ut som det er feil i bootsectoren.. Fiks boot-fila og det bør være i orden Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) En Compaq eller ? Kan hende du har en skjult/extendet partisjon, du bør slette ALLE partisjoner og formatere da.. Og sett eventuelt CS til Master på HDD, og CD-rom til slave hvis du to enheter på samme kabelen... Endret 9. februar 2006 av jarmo Lenke til kommentar
dirtydicky Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 Kjør fixboot.. Ser ut som det er feil i bootsectoren.. Fiks boot-fila og det bør være i orden 5577017[/snapback] [/quote da er Fdisk /mbr Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 er en kommando som heter fixboot Kjører du den så skriver den en ny boot.ini fil.. Dette vil mest sansynlig ordne opp i problemet.. Lenke til kommentar
dirtydicky Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 er en kommando som heter fixbootKjører du den så skriver den en ny boot.ini fil.. Dette vil mest sansynlig ordne opp i problemet.. 5577050[/snapback] ja det veit jeg men da putter jeg in en opstartdisket! skriver Fdisk /mbr så kjør den det . stemmer ikke deT!? Lenke til kommentar
dirtydicky Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 En Compaq eller ? Kan hende du har en skjult/extendet partisjon, du bør slette ALLE partisjoner og formatere da.. Og sett eventuelt CS til Master på HDD, og CD-rom til slave hvis du to enheter på samme kabelen... 5577027[/snapback] ` er compaw shit ja! 1hd på den ene ide kablen 2 cdrom på den andre ide kabelen Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Jo.. stemmer nok det Har du prøvd? Lenke til kommentar
dirtydicky Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 Jo.. stemmer nok det Har du prøvd? 5577067[/snapback] nei har ikke kommet meg ned til dama . enda! tengte jeg måtte ha noe å gå etter før jeg gikk ned! btw kansje vente til mora har stikke hehe Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Jo.. stemmer nok det Har du prøvd? 5577067[/snapback] nei har ikke kommet meg ned til dama . enda! tengte jeg måtte ha noe å gå etter før jeg gikk ned! btw kansje vente til mora har stikke hehe 5577069[/snapback] Vel.. om det ikke funker så kan du alltids sjekke ut det Jarmo kom med, men tror egentlig ikke det er det som er problemet ditt, men hvem vet? Edit: Er du ikke kompis med mora til dama? den er skikkelig bad Endret 9. februar 2006 av Cultofluna Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Hvis du bruker ntfs er det vel bedre å boote fra cd'en og bruke recovery console for å kjøre fixboot. Kom forresten over denne tråden: http://community.vietfun.com/archive/index.php/t-215835.html Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Boot.ini finner ikke OS på disken din.. Standart bootloader> default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOW S Du får bare >multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1) Slett alle partisjoner og prøv FAT32 formatering hvis du har brukt NTFS.. Lenke til kommentar
dirtydicky Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 Jo.. stemmer nok det Har du prøvd? 5577067[/snapback] nei har ikke kommet meg ned til dama . enda! tengte jeg måtte ha noe å gå etter før jeg gikk ned! btw kansje vente til mora har stikke hehe 5577069[/snapback] Vel.. om det ikke funker så kan du alltids sjekke ut det Jarmo kom med, men tror egentlig ikke det er det som er problemet ditt, men hvem vet? Edit: Er du ikke kompis med mora til dama? den er skikkelig bad 5577073[/snapback] hehe joda hun er kjemme grei hun men hun trenger datan hmm har mye rart å prøve nå! får håpe noen funker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå