kdog Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Blir raskt noen lapper over budsjett når du har glemt skjerm, wil. Lenke til kommentar
wil Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 (endret) Hvor står det at han skulle ha skjerm i tillegg? Jaja, ta bort bare 2 GB ram da, også kjøper han en skjerm i tillegg. Bare tull at det vil gå treigere med 4 GB ram. Det blir jo som å si at En Mercedes går Saktere enn Lada i Oppoverbakke . Blir litt for dumt det å. Så den tanken kan vi bare slå fra oss. Men ta bort f. eks 2 GB av ramen og legg på litt ekstra på skjermen så blir det bra. Endret 10. februar 2006 av wil Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 wil skrev: Hvor står det at han skulle ha skjerm i tillegg? Jaja, ta bort bare 2 GB ram da, også kjøper han en skjerm i tillegg. Bare tull at det vil gå treigere med 4 GB ram. Det blir jo som å si at En Mercedes går Saktere enn Lada i Oppoverbakke . Blir litt for dumt det å. Så den tanken kan vi bare slå fra oss.Men ta bort f. eks 2 GB av ramen og legg på litt ekstra på skjermen så blir det bra. 5581640[/snapback] Grunnen til at det faktisk kan gå saktere er at nå må cpuen håndtere 4 minnebrikker istedenfor 2, og den doble minnekontrolleren sliter litt med dette her. (i think) Men nå snakker vi veldig små forskjeller. Synes generelt at pcen ikke var veldig god uansett. En dual core hadde også gjort seg godt. Og uten skjerm så er det vell ikke et kjempe kjøp. Lenke til kommentar
Scofield Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 Begynner å ta til meg anbefalingene og det blir vel da å bytte ut 4400+ X2 med 4200+ X2, for så og legge i de sparte kronene i x1900xt, er det et godt valg ? Lenke til kommentar
wil Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Dual-Core meg en viss plass. Hva skal du med Dual-Core? Bare du har et ræva bra skjermkort, så skal det gå fint med en 3800+ eller en 4000+ CPU. Og hva var egentlig så dårlig med den pc`en jeg satte opp? Det må du fortelle meg. Jeg hadde iallefall ikke sagt nei takk om jeg fikk den maskina imellom hendene. Lenke til kommentar
Scofield Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 wil skrev: Dual-Core meg en viss plass. Hva skal du med Dual-Core? Bare du har et ræva bra skjermkort, så skal det gå fint med en 3800+ eller en 4000+ CPU. Og hva var egentlig så dårlig med den pc`en jeg satte opp? Det må du fortelle meg.Jeg hadde iallefall ikke sagt nei takk om jeg fikk den maskina imellom hendene. 5583929[/snapback] For det første så er det stor ytelses forskjell på spill som støtter dual-core, viser til Q4 test. Derfor er det dumt og ikke gå for dual-core. Pcen du satte opp manglet hk med støtte for Crossfire og du glemte skjerm. Lenke til kommentar
Scofield Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 Har nå forandret litt på handlevognen https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=24980 , synes det er helt jævlig å bruke så mye på en pc, men de ekstra 2k blir vel belønnet med ytelse? Noen som har noe å justere på nå? Lenke til kommentar
kdog Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Om du ikke er så opptatt av å ha det råeste, men ytelse for pengene, er det vel bedre å kjøpe et 7800GT nå, og et nytt skjermkort til 2-3000 når det blir "gammelt". Omtrent samme kostnad totalt, men bedre ytelse over tid. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 wil skrev: Dual-Core meg en viss plass. Hva skal du med Dual-Core? Bare du har et ræva bra skjermkort, så skal det gå fint med en 3800+ eller en 4000+ CPU. Og hva var egentlig så dårlig med den pc`en jeg satte opp? Det må du fortelle meg.Jeg hadde iallefall ikke sagt nei takk om jeg fikk den maskina imellom hendene. 5583929[/snapback] er jo fint med DC da kommer vel mere og mere til andre ting en bare multitasking. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå