Delvis Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Kan man brenne avi (og mpg) filer til dvd-rom? Prøvde en gang, men den virket ikke etterpå Går jo på cd-rom, skulle det ikke bli det samme til dvd-rom? Vet jo at man kan omkode dem til sånne vob filer og brenne som dvd video, men det er for mye arbeid. Skulle bare ha brent en del mindre avi og mpg videoklipp til en disk, og hadde jo fått mer plass på en dvd rom Lenke til kommentar
JimL Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Kan man brenne avi (og mpg) filer til dvd-rom? Prøvde en gang, men den virket ikke etterpåGår jo på cd-rom, skulle det ikke bli det samme til dvd-rom? Vet jo at man kan omkode dem til sånne vob filer og brenne som dvd video, men det er for mye arbeid. Skulle bare ha brent en del mindre avi og mpg videoklipp til en disk, og hadde jo fått mer plass på en dvd rom 5576553[/snapback] Skal du brenne dem for å lagre dem eller for å kunne se dem på en dvd-spiller? Om det er det siste så får du bare akseptere at det blir litt arbeid (mest tid nå for tiden) for å få det til å fungere. Nerovision Express gjør tross alt all jobben for deg. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Nei, det er brenne for å lagre dem, men de bør jo kunne åpnes i en mediespiller med å velge "utforsk" og så klikke filene, akkurat som du kan om du brenner dem på en cd-rom Det er om det går jeg bare lurer på, siden dvd disken ikke virket første gang jeg prøvde dette Endret 9. februar 2006 av groenn Lenke til kommentar
Deepsearch Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Det er bare å brenne dem som vanlige datafiler det. Da får du kjørt dem gjennom windows utforsker f.eks. Jeg pleier å bruke nero og brenner dem vanligvis som udf (støtter filer over 2gb). Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Skal du bare brenne for å lagre å kan du brenne som vanlige filer og det vil fungere akkurat som på en CD. Skal du brenne for å se på DVD-spilleren, så må du enten ha støtte i spillere din for DivX/XviD eller omforme til et format som spilleren kan spille av (f.eks. mpeg2 eller lignende). Sistnevnte tar ofte en del tid og kunnskap. -Stigma Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Ok, ja det var jo det jeg også trodde.. må ha skjedd en feil da jeg prøvde det første gang da Men det er "dvd rom(iso)" jeg skal velge da, det står jo flere Dvd-rom alternativer der (bru Nero) edit: er bare tenkt til bruk på Pc'en, ikke på stue Dvd.. Endret 9. februar 2006 av groenn Lenke til kommentar
MagE Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Ok, ja det var jo det jeg også trodde.. må ha skjedd en feil da jeg prøvde det første gang da Men det er "dvd rom(iso)" jeg skal velge da, det står jo flere Dvd-rom alternativer der (bru Nero) edit: er bare tenkt til bruk på Pc'en, ikke på stue Dvd.. 5577259[/snapback] ISO bruker man (eller iallefall jeg,) bare til å brenne image. I nero er det bare å brenne det som en data-dvd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå