Gå til innhold

Maskin vil ikke slå seg av helt

Anbefalte innlegg

Kjører win2k, og har problemer med å få slått av maskinen. Når jeg velger restart eller shutdown i menyen i windows, så avslutter den bare windows på vanlig måte, men maskinen og skjermen skrur seg ikke av.

Hvis jeg prøver å trykke reset kanppen, er det ingen reaksjon. For å få skrudd den av helt, må jeg skru av power til strømforsyninga bak på maskina.

Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette? Innstillinger i windows eller bios? Kjører en P4-maskin.

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette problemet går igjen og igjen og igjen...

Jeg har også en P-4, men med winMe,

det som hjalp for meg var å oppdatere Biosen.

Når det gjelder å skru av maskinen når den henger trykker og holder du inne knappen i 5 sec så slår maskinen seg av.. så slipper du å bruke knappen bak.

____

TV

Lenke til kommentar

Maskinen henger seg ikke, den avslutter windows korrekt, men etter det blir skjermen og pc'n fortsatt på. Skjermen er svart, men med en liten _ som blinker i øverste venstre hjørne.

Får vel prøve å se om det finnes en nyere bios. Men skal biosen i utgangspunktet være innstilt for å avslutte korrekt?Jeg har ikke gjort noen endringer på den jeg bruker nå, den er optimal fra fabrikken. Skulle jeg ha endret no kanskje?

Lenke til kommentar

Bios fra fabrikken er IKKE nødvendigvis optimal. Min var fabrikkoppsatt og fønket ikke. Jeg kjøpte en av de første p-4 maskinene som kom og biosen som fulgte med var 1. versjon eller noe slikt.. Jeg fikk mange rarer forslag, men ikke noe hjalp.

Du kan også sjekke i Biosen og se at maskinen kan skrus av automatisk.. husker ikke i farta hva det heter.. Power management ett eller annet.

___

TV

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...