goggen Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 Kjører win2k, og har problemer med å få slått av maskinen. Når jeg velger restart eller shutdown i menyen i windows, så avslutter den bare windows på vanlig måte, men maskinen og skjermen skrur seg ikke av. Hvis jeg prøver å trykke reset kanppen, er det ingen reaksjon. For å få skrudd den av helt, må jeg skru av power til strømforsyninga bak på maskina. Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette? Innstillinger i windows eller bios? Kjører en P4-maskin. Takknemlig for svar. Lenke til kommentar
tvika Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 Dette problemet går igjen og igjen og igjen... Jeg har også en P-4, men med winMe, det som hjalp for meg var å oppdatere Biosen. Når det gjelder å skru av maskinen når den henger trykker og holder du inne knappen i 5 sec så slår maskinen seg av.. så slipper du å bruke knappen bak. ____ TV Lenke til kommentar
goggen Skrevet 4. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2001 Maskinen henger seg ikke, den avslutter windows korrekt, men etter det blir skjermen og pc'n fortsatt på. Skjermen er svart, men med en liten _ som blinker i øverste venstre hjørne. Får vel prøve å se om det finnes en nyere bios. Men skal biosen i utgangspunktet være innstilt for å avslutte korrekt?Jeg har ikke gjort noen endringer på den jeg bruker nå, den er optimal fra fabrikken. Skulle jeg ha endret no kanskje? Lenke til kommentar
tvika Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 Bios fra fabrikken er IKKE nødvendigvis optimal. Min var fabrikkoppsatt og fønket ikke. Jeg kjøpte en av de første p-4 maskinene som kom og biosen som fulgte med var 1. versjon eller noe slikt.. Jeg fikk mange rarer forslag, men ikke noe hjalp. Du kan også sjekke i Biosen og se at maskinen kan skrus av automatisk.. husker ikke i farta hva det heter.. Power management ett eller annet. ___ TV Lenke til kommentar
Milla Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 Har du sjekket oppsettet ditt på Kontrollpanel > Power Options? Lenke til kommentar
smurt Skrevet 5. desember 2001 Del Skrevet 5. desember 2001 Servicepack 2 skal vistnok rette dette problemet Lenke til kommentar
goggen Skrevet 5. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2001 Har prøvd SP 2, hjelper ikke :sad: I system --> powermanagement, står begge "power button"-funksjonene innstilt på "power off". Er det slik det skal være? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå