mohan Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Jeg har tenkt å kjøpe digitalkamera. Er ganske interessert i fotografering. Jeg har sett meg ut Canon Powershot G2 eller S40. Er det noen som kan anbefale et av dem? Jeg vil i tillegg ha et greit lite kamera til å ha i vesken eller lommen. Jeg er ikke proff, men har tenkt å lære meg mer om manuelle innstillinger. Lurer også på om noen har råd om å handle på internet. Jeg har sett en svensk side; pixeloo. Kjenner noen denne? Hilsen Mona Lenke til kommentar
Gisse Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Hvor mye har du tenkt å legge i det lille kameraet for å ha i vesken?? Siden du har lyst til å lære deg fotografering og starte med å ta bilder, har du ikke da vurdert et kamera med mere optisk zoom? eks fuji 602 o.l? Bare lurer siden det er bedre med færre pixler og en god optisk zoom om du ter bilder på avstand enn veldig mange pixler og liten zoom. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Jeg kjenner ikke til hverken G2 eller S40, men må si meg enig med Gisse. Fuji FinePix 602 Z er et MEGET godt og allsidig kamera. Det er riktig nok ikke lite slik at du kan putte det i lommen, men får du interessen for fotografering blir ikke det nødvendig heller. 602 lar deg sette modus til Auto, og alt blir instillt for deg. Men du kan også få fullt herredømme over kamera ved å ta kontroll over alle innstillinger. Jeg kjøpte mitt første digitalkamera i mai, et 6900, og byttet til 602 da det kom. Måsi meg meget fornøyd med 602 og de mulighetene kamera har. En brikke på 3 mp er mer enn nok til vanlig fotografisk bruk så lenge en ikke skal ta bilder til store reklameboards og helsider i aftenposten. (Tror faktisk det hadde gått greit med en helside i aftenposten uansett, siden aviser har noe grovere oppløsning på trykk pga papirkvalitet). Ellers har min bror Cannon kamera. Powershot S20. Har brukt det noe. Det tar meget gode bilder, lite, lett, hendig og enkelt å bruke. Men det overlater lite til brukeren med hensyn til valg av instillinger. Min Anbefaling er 602Z, du vil ikke bli skuffet. Lenke til kommentar
rogers Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Jeg ville ha valgt S40. Både S40 og G2 er meget bra kamera, med bra optikk. G2 er for stort til å ha i lomma. S40 har samme manuelle muligheter som G2, med bla. lukker og blender prioritet. Jeg bruker S40 selv som et kamera jeg kan ta med meg over alt, når min D60 blir litt for mye å ta med seg. Roger Lenke til kommentar
Hullakazam Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 jeg lurte bare på om s40 kna ha film med lyd? Lenke til kommentar
Hullakazam Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 veit ingen om s40 kan ha film med lyd??? Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Joda, det er lyd til filmen. MLW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå