Mr.M Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 (endret) Hvis det er så viktig å tidvis bytte logo, hvordan kan det da ha seg at andre tviholder på sine logoer? F.eks. Freia, Toyota, Sætre kjekksfabrikk, Aopen, MSI, VW, osv. You name it. Første assisasjon jeg fikk av Telenors nye logo; Endret 26. februar 2006 av Hotbox Lenke til kommentar
Awsm Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Hvis det er så viktig å tidvis bytte logo, hvordan kan det da ha seg at andre tviholder på sine logoer? F.eks. Freia, Toyota, Sætre kjekksfabrikk, Aopen, MSI, VW, osv. You name it. Første assisasjon jeg fikk av Telenors nye logo; 5667479[/snapback] Samme assosiasjon her.. :!: Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Hvis det er så viktig å tidvis bytte logo, hvordan kan det da ha seg at andre tviholder på sine logoer? F.eks. Freia, Toyota, Sætre kjekksfabrikk, Aopen, MSI, VW, osv. You name it. 5667479[/snapback] Tja, noen lever jo av slikt og mener det er viktig å signalisere endring og at man er "fresh". Man prøvde jo og endre navn på vegvesenet med ny logo til vegverket men heldigvis tok noen og regnet på dette og kostnadene var enorme. Noen firmaer ser verdien av og vise sin historie igjenom og beholde slikt i lange tider. F.eks Renault har endret logoen sin men du skal nok være en merkefantast for og se forskjellen, Toyota har endret logo, dog endel år siden men de droppet den gamle som de hadde hatt i svært, svært mange år. Ford har hatt mange varianter av sin logo og til tider har de hvanet til bake på den gamle igjen osv. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Tja, noen lever jo av slikt og mener det er viktig å signalisere endring og at man er "fresh". Er nok forsåvidt sant. Men jeg tror at man før eller siden begår en feil i sitt forsøk på å være Trendy. Man kan lure på om Telenor i det heletatt har tatt seg bryet med å forhåndsteste den nye logo'n på et testpanel for å sjekke feedback. Synes den er utrolig dårlig. Tipper det går kort tid til neste logo-bytte, og kortere enn det var mellom de to siste. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Tanker som kommer når jeg ser på logoen er noe uten ryggrad, fargen og formen sier akkurat det samme.. Men det er vel kanskje dette telenor prøver å få frem; Vi er feige, vi takler ikke motbør, vi bøyer av for det minste vindpust... Fint slagord.. Lenke til kommentar
pgrundet Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Den nye er jo styggere enn den "slangen" som ligger utforbi telenorbygninga i Kristiansand! :!: Dette her skulle vært telenors nye logo Lenke til kommentar
JammenIkkeLettDaGitt Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 5576144[/snapback] Logoen er fin den men den passer ikke det Telenor vi kjenner. 5665055[/snapback] Jovisst passer den! Vissen blomst, fargeblind banan, propellblad etter nærkontakt med undervannsskjær, whatever.....Hvem sa det manglet på symbolikk? JILDG Lenke til kommentar
agvg Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Tja, den er jo lett gjennkjennelig, så den på en Cybercity reklame på TV3. Og nå betyr vel utlandet mer enn Norge for Tn så det kan jo tenkes den fungerer bra for de som ikke er oppflasket på TN. Lenke til kommentar
Sevald Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Eg har faktisk starta å like den eg. Fyrste gongene tenkte eg "kæ faan?", men nå er det heilt greitt. Faktis er vel det eg asossierer den med "harmonisk", "behageleg", "dynamisk"... Men det er sjølvsagt individuelt med slike ting. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Faktisk synes jeg at det eneste positive med telenor er den nye logoen. Den gamle er jo et "big-brother øye".... Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Jovisst passer den! Vissen blomst, fargeblind banan, propellblad etter nærkontakt med undervannsskjær, whatever.....Hvem sa det manglet på symbolikk? JILDG 5672347[/snapback] Kunne ikke ha sagt det bedre selv ... Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Hmm, mye "å jeg er så j**** bitter jeg jeg hater telenor så inderlig og DERFOR suger logoen" her... Tror neppe så mange hadde orket å slakte logoen til andre selskaper med så mye lidenskap... Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Jovisst passer den! Vissen blomst, fargeblind banan, propellblad etter nærkontakt med undervannsskjær, whatever.....Hvem sa det manglet på symbolikk? 5672347[/snapback] Solbriller med løsnese... Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 JILDG Hva betyr JILDG? Driver å pusler litt på en akronymordbok (http://beta.clanntf.com) og JILDG har jeg aldrig sett så jeg må vel legge det til Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Idé for promoteringseffekter til Telenor. Om noen fra Telenor ser denne, bare kontakt meg. De skal få kjøpe idéen billig. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Den passer overhode ikke for Telenor, dessuten så er det ikke lenge siden de skfitet. Med den "gamle"(denne før denne) så ble de moderne uten at de mistet sin gamle identitet/autoritet, denne nye er for forskjellig. Som noen sier så kunne den passset til den designbyrå grunnet det's dristige design(ingen tilfeldighet at mange designere liker den, men det er folket, målgruppen som skal like den!). For Telenor så vil jeg si at dette var en dårlig logo. Blir som å en seriøs firmalogo ut med noe som minner om Picasso. Picasso er stillig, men det passer ikke inn der. (Satt på spissen) Lenke til kommentar
marte05 Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Synes ikke logoen passer til Telenor, men men. De trengte en ny synes nå jeg, men de har ikke fått det til. Lenke til kommentar
madgringo Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 (endret) Synes logoen var helt grei men nokså unødvendig å bruke såpass mye penger på den, åssen forskjell gjør det liksom for Telenor?? Endret 3. mars 2006 av madgringo Lenke til kommentar
andm Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Jeg synes den forrige var ganske god, ikke bare utseendemessig. Den nye er ikke bare lite attraktiv, men jeg finner ikke noe budskap. Er det fordi de ønsker å vise at de er moderne / er oppdaterte eller noe i den duren, så synes jeg at det fungerer dårlig. Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 (endret) Synes den gamle logoen var fin jeg. Hvorfor skifte? Gode, gamle Televerket. Endret 4. mars 2006 av Sidious Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå