Gå til innhold

Ny Telenor logo. Hva synes dere?


Millmax

Anbefalte innlegg

Hvis det er så viktig å tidvis bytte logo, hvordan kan det da ha seg at andre tviholder på sine logoer? F.eks. Freia, Toyota, Sætre kjekksfabrikk, Aopen, MSI, VW, osv. You name it.

 

Første assisasjon jeg fikk av Telenors nye logo;

Endret av Hotbox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis det er så viktig å tidvis bytte logo, hvordan kan det da ha seg at andre tviholder på sine logoer? F.eks. Freia, Toyota, Sætre kjekksfabrikk, Aopen, MSI, VW, osv. You name it.

 

Første assisasjon jeg fikk av Telenors nye logo;

5667479[/snapback]

 

Samme assosiasjon her.. :!:

Lenke til kommentar
Hvis det er så viktig å tidvis bytte logo, hvordan kan det da ha seg at andre tviholder på sine logoer? F.eks. Freia, Toyota, Sætre kjekksfabrikk, Aopen, MSI, VW, osv. You name it.

5667479[/snapback]

 

Tja, noen lever jo av slikt og mener det er viktig å signalisere endring og at man er "fresh". Man prøvde jo og endre navn på vegvesenet med ny logo til vegverket men heldigvis tok noen og regnet på dette og kostnadene var enorme.

Noen firmaer ser verdien av og vise sin historie igjenom og beholde slikt i lange tider.

F.eks Renault har endret logoen sin men du skal nok være en merkefantast for og se forskjellen, Toyota har endret logo, dog endel år siden men de droppet den gamle som de hadde hatt i svært, svært mange år.

Ford har hatt mange varianter av sin logo og til tider har de hvanet til bake på den gamle igjen osv.

Lenke til kommentar
Tja, noen lever jo av slikt og mener det er viktig å signalisere endring og at man er "fresh".

 

Er nok forsåvidt sant. Men jeg tror at man før eller siden begår en feil i sitt forsøk på å være Trendy. Man kan lure på om Telenor i det heletatt har tatt seg bryet med å forhåndsteste den nye logo'n på et testpanel for å sjekke feedback. Synes den er utrolig dårlig. Tipper det går kort tid til neste logo-bytte, og kortere enn det var mellom de to siste. :p

Lenke til kommentar

Den passer overhode ikke for Telenor, dessuten så er det ikke lenge siden de skfitet. Med den "gamle"(denne før denne) så ble de moderne uten at de mistet sin gamle identitet/autoritet, denne nye er for forskjellig.

 

Som noen sier så kunne den passset til den designbyrå grunnet det's dristige design(ingen tilfeldighet at mange designere liker den, men det er folket, målgruppen som skal like den!).

 

For Telenor så vil jeg si at dette var en dårlig logo. Blir som å en seriøs firmalogo ut med noe som minner om Picasso. Picasso er stillig, men det passer ikke inn der. (Satt på spissen)

Lenke til kommentar

Jeg synes den forrige var ganske god, ikke bare utseendemessig. Den nye er ikke bare lite attraktiv, men jeg finner ikke noe budskap. Er det fordi de ønsker å vise at de er moderne / er oppdaterte eller noe i den duren, så synes jeg at det fungerer dårlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...