Gå til innhold

Ny Telenor logo. Hva synes dere?


Millmax

Anbefalte innlegg

Tydelig at det er mange useriøse 14-tisser på forumet nå om dagen ja :no:

Synes faktisk denne logoen var ganske fin jeg, kunne vært artig å vite hva den symboliserer dog!

Den gamle var okei, men et stort selskap som telenor må fornye seg,- og med den nye logoen har de tatt et stort steg!

 

Hvorfor er denne nye så stygg? Hvordan klarer denne logoen å få 14-tisser til å reagere så voldsomt, at de tar i bruk sitt flotte språk til å nedverdige logoen og selskapet? Hvordan ser en god logo ut? Hva kjennetegner en god logo?

 

Herregud, kan ikke folk komme med litt konstruktive innlegg for en gangs skyld?

 

Får litt følelsen av at uansett hva Telenor gjør på vil det bli oppfattet negativt av endel mennesker. Det er litt inn å hate den største aktøren i markedet, jf DELL, Microsoft, Intel+++

Helt enig, uansett hva de gjør er det alltids noen som bare MÅ slenge dritt!

VOKS OPP!

Endret av Menkromsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor er denne nye så stygg? Hvordan klarer denne logoen å få 14-tisser til å reagere så voldsomt, at de tar i bruk sitt flotte språk til å nedverdige logoen og selskapet? Hvordan ser en god logo ut? Hva kjennetegner en god logo?

5581418[/snapback]

Her ser du en god logo:

telenor-logo-bg.jpg

Noe som kjennetegner den er fine farger, og et motiv som er reletivt lett å se hva er, og samtidig har tilknytning til tjenesten de leverer.

 

Jeg kan ikke fatte å forstå dette maset om hva logoen skal "symbolisere". Har Telenor virkelig så høye tanker om seg selv at de tror Ola nordmann setter seg ned og filosoferer over logoen?

 

Folk flest driter i hva logoen skal symbolisere. Ser du ikke det med en gang, var det ikke vits i.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Istedet for å synse ditten og datten om hvorfor Telenor har byttet profil (ink visjon og verdier; ikke bare logo), så les pressemeldingen da vel!

 

http://presse.telenor.no/PR/200602/1033727_1.html

 

Den nye visjonen til Telenor er: Here to Help

 

"Den nye logoen er et symbol på at Telenor endrer seg, og signaliserer det pågående arbeidet med å styrke kundeorienteringen i alle deler av Telenor." Telenor har idag flere ansatte utenfor Norge enn i Norge! Med ny logo så ønsker Telenor å snart bytte til felles logo på alle selskapene de eier i utlandet. En felles profil er vel ikke så jævla dumt kanskje. Må tenke litt på det som skjer utenfor den lille andedammen Norge vettu..

 

Logoen ligner både en T som i "Telenor" og som flere har sagt, en slags propell. Som jeg håper de fleste her inne vet, så er en "propell" i konstant bevegelse. Det er nettopp det Telenor ønsker å uttrykke med logoen, at Telenor ønsker å utvikle seg, ikke stå stille i en tøff internasjonal kommunikasjonsbransje.

 

Ja det er lov å ytre seg på forumet og komme med barnslige kommentarer om Telenor. Men jeg skal i alle fall ikke bytte leverandør bare fordi et selskap bytter logo :D Synes dere heller bør være stolte av at Telenor har eksistert i hele 150 år, og vokst til å bli et stort internasjonalt firma som har satt Norge på verdenskartet..

 

-Tormod

Lenke til kommentar

"Tydelig at det er mange useriøse 14-tisser på forumet nå om dagen ja Synes faktisk denne logoen var ganske fin jeg"

 

Det kan da ikke være slik at alle som ikke liker den nye logoen er fjortisser.

 

Slik jeg oppfatter det så har de nå en logo som reklamefolk skryter opp i skyene, men som få andre liker. Mulig vi er trege og vil like den etterhvert som vi blir hjernevasket til det. Lukter litt mye blåruss av hele opplegget synes jeg. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Denne Telenor logoen fra 90 tallet har jeg bestandig likt. Mye bedre en dette nye våset som minner om noe fra Astrup Fearnly museumet.

5584286[/snapback]

 

 

Helt enig, er Telnors beste logo... Den irriterende saken som er kommet nå minner meg om en mygg, en veldig irriterende mygg som du ikke blir kvitt, den er jo overalt..

Lenke til kommentar
Denne Telenor logoen fra 90 tallet har jeg bestandig likt. Mye bedre en dette nye våset som minner om noe fra Astrup Fearnly museumet.

5584286[/snapback]

 

Må si meg enig i at den logoen er en av di beste til telenor..

den var rett å slett bæsj den nye. Hvem syntes at det er kult med en propell til logo når di ikke selger propeller?

Lenke til kommentar
Tydelig at det er mange useriøse 14-tisser på forumet nå om dagen ja  :no:

Synes faktisk denne logoen var ganske fin jeg, kunne vært artig å vite hva den symboliserer dog!

Den gamle var okei, men et stort selskap som telenor må fornye seg,- og med den nye logoen har de tatt et stort steg!

 

Hvorfor er denne nye så stygg? Hvordan klarer denne logoen å få 14-tisser til å reagere så voldsomt, at de tar i bruk sitt flotte språk til å nedverdige logoen og selskapet? Hvordan ser en god logo ut? Hva kjennetegner en god logo?

 

Herregud, kan ikke folk komme med litt konstruktive innlegg for en gangs skyld?

 

Får litt følelsen av at uansett hva Telenor gjør på vil det bli oppfattet negativt av endel mennesker. Det er litt inn å hate den største aktøren i markedet, jf DELL, Microsoft, Intel+++

Helt enig, uansett hva de gjør er det alltids noen som bare MÅ slenge dritt!

VOKS OPP!

5581418[/snapback]

 

 

Handler om forandring. Mennesker, (og spesiellt yngre datanerder har jeg en sterk mistanke om) takler det dårlig. Vi er vanedyr. Alt bør helst forbli nøyaktig det samme. Enklest sånn.

 

Jobber selv som grafisk designer i en jobb der jeg omgåes en god del "vanlige" kunder uten noen som helst form for kunnskap innenfor markedsføring eller design. Men du kan banne på at de vet best. De har sitt syn på hvordan ting skal se ut, og det er lite rom for diskusjon.. frustrerende.

 

samme tendensene ser jeg her på forumet, bare at det blir som å se på det under en lupe. alt blir så ekstremt her.. tenk på den enorme missnøyen folk utrykte når forumet skiftet design, men vips så gikk det noen måneder, folk ble vant til det og nå er alle fornøyde igjen. Rart med det.

 

Når det gjelder design og forandringer generellt vet mannen i gata veldig sjelden sitt eget beste. Jeg var veldig skeptisk til denne logoen ved første øyekast. spesiellt siden den er 3D og har en form som ser relativt tilfeldig ut. Og siden jeg ikke klarte/klarer se konseptet bak den like tydelig som jeg hadde forventet av logoen til et så stort konserne. Men jeg velger og la tvilen gå Telenor til gode og har tro på at de vet hva de gjør. De har nok en godt planlagt strategi bak hele denne omprofileringen, så jeg har sterk tro på at dette kan bli en suksess tilslutt.

Lenke til kommentar
Det kan da ikke være slik at alle som ikke liker den nye logoen er fjortisser.

5583404[/snapback]

Nei, det kan det ikke. Men det er tydelig at det er mange som skriver ekstremt barnslig! Slike folk burde klare å moderere seg litt...

 

Tror phax har veldig mye rett i det han skriver. Folk er og blir vanemennesker. Meg selv inkludert :)

Men tviler meget sterkt på at dette er en tilfeldig valgt logo, når telenor kommer til å bruke flere millioner kroner på denne utbyttelsen.

Det ER en mening bak det hele, de er jo ute etter å tjene penger på denne nye logoen. Noe jeg også tror de kommer til å gjøre. Telenor som selskap ser i min mening ut som et mye friskere og moderne selskap.

Endret av Menkromsen
Lenke til kommentar

Har ingen spesielle meninger om logoen. Er vel greit nok. Synes Telenor skal bruke tid og penger på annet enn å forandre logoen sin. Men, men. Om folk vil kalle meg for 14tiss for å kritisere Telenor, så får de heller gå i seg selv istedet. Men, om de kan forbedre seg utover logoen, så er vel det fint også.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Dere har helt rett, vi er vanedyr.. Men grunnen til at jeg f.eks fortsatt henger her på forumet etter oppgraderingen er som sagt vanen av å være på forumet, ikke at jeg har blitt vant eller synes forumet er blitt bedre..

Jeg har mer eller mindre sluttet å lese artikler som blir skrevet.

Og phax, om du vet litt om markedsføring så vet du at kunden har alltid rett, men man kan alltids styre kunden..

 

Jeg har ikke lest hele tråden så jeg kan ikke uttale meg om hva de forskjellige skriver, men jeg er av den oppfatning at et firma som Telenor egentlig ikke burde bruke logoer som er veldig lett å kjenne igjen.. Jeg følte at den greia irriterte meg t.o.m. før jeg fikk vite at det var Telenor. Selvsagt er jeg ikke verdens mest objektive person når det kommer til Telenor, min oppfatning er en smule forutinntatt (les sig).

Men uansett hva jeg synes om firmaet, logoen var ikke bra, fyren som har utviklet den greia har virkelig gått tom for ideer, eller rettere, fyren som bestemte at akkurat den logoen skulle velges burde heller sent oppdraget til noen andre med større kreativitet og øye for slikt.

Lenke til kommentar

Logoen var helt grei den utseendemessig synes jeg, men det hele er jo kun et stunt for å få mer oppmerksomhet rundt selskapet, så man kan tjene mer penger. Synes det er smakløst å bruke så mye penger på dette, når man ser ting i et "større perspektiv". Har et intrykk av at telenor kun forandrer seg til det bedre for kunden, når man må eller blir nødt til det. Og en logoforandring forandrer ingenting for meg.

Endret av zerikz
Lenke til kommentar
(...) men jeg er av den oppfatning at et firma som Telenor egentlig ikke burde bruke logoer som er veldig lett å kjenne igjen.. (...)

5586282[/snapback]

Hvilke erfaringer man har med selskapet er selvfølgelig individuelt, men selve poenget med en hvilken som helst logo (og alt annet innen promopakken, for den del) er jo å oppnå nettopp gjenkjennelse til det aktuelle selskapet og deres virksomhet - selv om en større eller mindre del av forbrukersegmentet måtte ha negative erfaringer med den aktuelle bedriften.

 

At logoen irriterte deg før lansering er du ikke alene om. På den annen side, vis meg den flagrende flash-annonsen - gjerne med lyd - som aldri har irritert noen. Men økte hatet etter at du fikk vite at logoen tilhørte Telenor? I så fall vil neppe all omprofilering i verden hjelpe på ditt inntrykk av bedriften grunnet tidligere erfaringer. :)

 

Som mitt åpne brev tidligere i tråden allerede har slått fast er jeg ingen tilhenger av den nye logoen, rett og slett fordi den sier null og niks om hva slags bedrift dette er. Spesielt interesserte kan finne e-posten noen sider tilbake for ytterligere lesning. For min del kunne dette like gjerne vært logoen til et rederselskap eller et webdesign-byrå. Jeg har alltid foretrukket "det enkle er ofte det beste"-filosofien, og den samme tankegangen gjelder også for logoer. Og at disse ofte forteller et eller annet om hva slags foretak vi har med å gjøre er utelukkende et pluss. I så måte var den gamle logoen fra 1994 med lynet mellom de to 'armene' intet mindre enn en genistrek. Mer om dette i den tidligere refererte e-posten.

 

Ta for eksempel P4s logo. Man ser umiddelbart referansene til musikken - en opp/ned-note som bokstaven P og notelinjene som bakgrunn. Disse er attpåtil bølgede, som symboliserer radiobølger. Med stor sikkerhet kan man altså slå fast at dette er en radiokanal med høy prosentandel dedikert nettopp musikk. Kroneksempelet på en perfekt logo, i mine øyne.

 

Selv om "å være i bevegelse"-teorien til Telenor4ever virker interessant gir den nye Telenor-logoen meg absolutt ingenting av slik informasjon, og nettopp derfor blir logoen med ett dårligere i mine øyne. Men som så ofte før blir jeg sikkert vant til den, selv om jeg aldri kommer til å like Telenors nye logo.

 

Og om jeg blir oppfattet som en av disse useriøse klage-fjortisene, helt greit. :)

Endret av johnj
Lenke til kommentar
Og phax, om du vet litt om markedsføring så vet du at kunden har alltid rett, men man kan alltids styre kunden..

5586282[/snapback]

 

Nåja, det er en sannhet med modifikasjoner. min erfaring er heller den at kunden sjelden vet sitt eget beste.

 

Er vel strengt tatt innenfor salgs og service-yrker at "kunden alltid har rett", og ikke innenfor markedsføring og design. Selv om det selvsagt er kunden som får siste ordet også her.. men det betyr langt ifra at det har rett i sine valg.

Lenke til kommentar

Jeg synes egentlig, uten å rakke ned på din erfaring, at det å gå inn med den følelsen at kunden har feil og du har rett, er en litt farlig holdning..

 

Kunden er kanskje en bedriftseier som kjenner sin historie bedre enn noen annen og hva firmaet skal stå for..

Skal da en grafisk designer fortelle hva som er rett og hva som er galt for dette firmaet. Trur ikke det.

Vi snakker ikke om kunst her, vi snakker om noe som skal selge produktet hans, og får du ikke kunden til å tro på det du lager så er alt bortkastet...

Endret av Dre@m_Lord
Lenke til kommentar
Jeg synes egentlig, uten å rakke ned på din erfaring, at det å gå inn med den følelsen at kunden har feil og du har rett, er en litt farlig holdning..

 

Kunden er kanskje en bedriftseier som kjenner sin historie bedre enn noen annen og hva firmaet skal stå for..

Skal da en grafisk designer fortelle hva som er rett og hva som er galt for dette firmaet.  Trur ikke det.

Vi snakker ikke om kunst her, vi snakker om noe som skal selge produktet hans, og får du ikke kunden til å tro på det du lager så er alt bortkastet...

5586485[/snapback]

 

Snakker ikke om min holdning, bare min erfaring. og dette varier jo selvsagt helt og holdent fra bedrift til bedrift og situasjon til situasjon. Mener selvsagt ikke at jeg alltid har rett, men det er utrolig frustrerende og få knytt begge henda bakpå ryggen av en kunde som har fått for seg at han vet best hvordan ting skal se ut og hva som selger. Og nå er det ikke jeg som står for salgsbiten og kundebehandlingen, vi har heldigvis egne personer til den jobben. Men nå begynner vi vel og skli litt vekk fra topic så jeg foreslår at vi lar denne saken ligge.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...