H4ngm4N Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 poeng nr 1,5 er feilnr 2,3,4,7,9,10 gjelder samfunnsvitenskap Dummeste jeg har hørt. Jeg går GK nå og neste år blir det matte, kjemi og fysikk på meg. Gleder meg til å flytte til Trondheim og studere på NTNU. Høyst sannsynlig fysikk. Lenke til kommentar
Klette Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Han plages av noe som flere realfagsstudenter plages av, nettopp tankn om at realfag er det eneste som det er noe poeng i å studere... 5577479[/snapback] Vet ikke jeg (t)hor, du blir da en av oss du og til høsten vet jeg Lenke til kommentar
2ern Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Han plages av noe som flere realfagsstudenter plages av, nettopp tankn om at realfag er det eneste som det er noe poeng i å studere... 5577479[/snapback] Vet ikke jeg (t)hor, du blir da en av oss du og til høsten vet jeg 5711708[/snapback] Jepp, stor fare for det Fyll til helga btw? Lenke til kommentar
Klette Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 We + Ralph meyers til fredag Blackout på lørdag... virker så ja (midtsemesterprøve mandag... jeje ) Lenke til kommentar
2ern Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 We + Ralph meyers til fredag Blackout på lørdag... virker så ja (midtsemesterprøve mandag... jeje ) 5715321[/snapback] Et utmerket eksempel på veloverveide prioriteringer. Lenke til kommentar
Øyh Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Tror mye av grunnen til at mange ser på realfag som kjedelig er at det fins mange dårlige mattelærere på ungdomsskolen og vgs, som ikke klarer å lære bort stoffet grundig. I tillegg er det veldig lite motiverende å lære ting som man aldri kommer til å få bruk for senere (kanskje man kan få brukt noe av det på høyere studier, men isåfall burde man helt fra ungdomsskolen få litt innsikt i dette). Lenke til kommentar
alskfjas Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 http://www.aftenposten.no/meninger/kronikk...icle1234160.ece Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Norge kan ikke konkurrere mot andre land når det gjelder pris for arbeidskraft. Det vi må konkurrere på er ekspertise og utvikling, og dette får man ikke ved å være gode i mange språk eller kunne analysere valgresultatet i Namibias enkelte fylker.5595221[/snapback] Jeg hører dette ganske ofte, men det er heller likevel korrekt. Norge er faktisk konkurransedyktig på lønn for ingeniører med 4-årig eller lengre utdanning. Diverse interesseorganisasjoner påpeker dette stadig vekk, men det blir fort glemt, og det er blårussen som setter dagsordenen, og jeg ser stadige eksempler på outsourcing til nære og fjerne land av denne type stillinger. Ikke overraskende går det heller ikke bra. Jovisst finnes det spisskompetanse i Norge, men de er få og etter min mening heller ikke tilstrekkelig verdsatte, og bidrar derved heller ikke så mye i konkurransesituasjonen som en kanskje skulle tro. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 (endret) Jeg syntes norsk er et sugent fag, har det ikke et fasit svar blir alt bare spekulering. Samme stil kunne fått 5 i stede for 6 viss læreren ikke stod opp med "rett-fot" den dagen. Norsk er en gråsone, takke meg til matte og fysikk hvor dette faktisk er vitenskap og IKKE synsing som avgjør karakteren. Jeg forstår godt hvorfor vi har norsk, for eksempel denne teksta jeg skriver nå er sikkert full av feil. Men viss du har forstått det jeg mente så kan du gjerne utdype poenget med resten av grammatikken? Norsk burde være et sånn delta kurs, for eg skal faen si at de dyktigste folka opp gjennom tidene ikke har vært noen jævla poeter. Se på alle vitenskaps mennene opp gjennom tidene?! Samme går for gym egentlig, men uansett. Realfag er vitenskap, vitenskap gir oss byggesteinene for en teknologisk framtid. IKKE DIKTING. Gjør det hjemme, aleine om natta eller noe. Atombomba kom ikke av et dikt, heller ikke flye, ikke helikopteret og du gjetta riktig heller ikke datamaskinene. Så realfag er tøft. FTW Endret 27. mars 2006 av chills Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 (endret) Norsk er etter min mening ikke så "random" som alle skal ha det til. Før jeg leverte inn stiler på VGS kunne jeg fortelle hvilken karakter jeg ville få +- bittelitt. Det kan jeg ikke lengre på matematikkeksamener på universitetsnivå. Og make no mistake, Norsk er et griseviktig fag. Bortsett fra sidemål såklart, som alle hater og ingen egentlig skjønner poenget med. Lag samnorsk sier nå jeg. Når man skriver diverse seriøse skriverier som jobbsøknad, vitenskaplige artikler, lab-rapporter osv ser det vanvittig useriøst ut, og vil ikke bli tatt med i betraktningen om det er tegn til dårlig språk, gramatikk, eller generelle skrivefeil i teksten. Du kan være så smart du bare vil, men "ingen" tror på deg om du skriver dårlig. Og når det gjelder gym så blir du faktisk flinkere i alle de andre fagene om du er i god form. Profesjonelle sjakkspillere er ofte svært godt trenede. For all del: Realfag er viktig, men det er også de fleste andre fagene på VGS. Problemet er elevene som ikke skjønner hva det å jobbe hardt med skolearbeid faktisk betyr. Fra en som studerer Materialteknologi på UiO. Endret 27. mars 2006 av oddarne84 Lenke til kommentar
Klette Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Nå endres jo perspektivet på "mye jobbing" med alderen ære være de som klarer å jobbe mye gjennom grunnskolen, men jeg vil si at det å bygge sosiale kunnskaper gjennom grunnskolen er nesten vel så viktig som selve skolearbeidet... men det er en annen diskusjon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå