fubar84 Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Ifjor en gang så la jeg inn et par ekstra ram i min PB K5285 Notebook. Det var en del jobb med det siden jeg aldri hadde gjort sånt før. Det gikk greit, men da jeg startet maskinen igjen så merket jeg en grønn vertikal strek på skjermen. Den forsvant da jeg røska litt i skjermen, men kom tilbake igjen med en gang jeg slapp tak. Et år har gått og nå ser den slik ut: http://img243.imageshack.us/my.php?image=skjerm9mx.jpg Maange streker altså, irriterende. Så jeg har to valg, enten fikse det sjøl (og her kommer mine hjelpere her inne inn) eller levere den inn. Frykter at sistnevnte blir dyrt, husker det kosta med en 500-lapp kun for å reinstallere Windows for noen år siden, lurer på hva det koster å muligens bytte ledningene til skjermen... Så jeg spør dere; hva kan være årsaken til denne feilen på skjermen? Bildet er tatt fra kamera, ikke print screen, for pcen er ok, men selve skjermen er som dere ser feil. Når jeg røsker i den så forsvinner de, noe som tyder på at det er noe galt med skjermen altså, ikke ledningene. Har prøvd å skru opp dritten og feste ledningene skikkelig, men det funka ikke. Utelater ikke at det kan være feilen dog. Håper noen kan hjelpe! Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Prøv med nye skjermkortdrivere. Bruk Ultimate Boot CD til å kjøre diagnoseprogram for å finne ut om det er feil på minnet. Lenke til kommentar
D3nnis Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Ser skriver at det ikke er ledningen.. Kan jo hende det er skjermkabelen forde, kanskje det er en pinne på tuppen på ledningen som er brekt elle bøyd !! prøv med en anne skjermledning vis du ikka allerede har prøvd det da!!.. får ikke sett bilde, men mulig det kan hjelpe med en ny ledning altså !! Viel Glück!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå