Tim Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Hei Fungerer det å brukke dette minnet http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=113547 På et nytt hovedkort med SOcket 939, foreksempel dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311967&cks=PRL Grunnen er at jeg vil slippe å bytte ut alle delene i maskinen. Tenkte å bare bytte hovedkort, CPU og skjermkort! Hvis det ikke vil fungere med de gamle RAM brikkene mine, kan jeg da velge alle slags nyere RAM, både DDR2 og vanlig DDR? MVH TIm PS: huff, nå er det lenge siden jeg satt sammen en maskin merker jeg:p Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Du kan bruke den gamle minnebrikken da hovedkortene er bakover-kompitable. DDR2 kan du IKKE bruke på socket 939, der er det DDR som gjelder. Lenke til kommentar
Tim Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 Når kan jeg bruke DDR2 da? Vil det lånne seg å kjøpe et hovedkort som bruker DDR2? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Intel bruker DDR2 og AMD DDR, men pga måten minnet brukes i de forskjellige systemene blir det ikke nevneverdig forskjell.. Det kommer ny sokkel til AMD iløpet av året, AM2, den vil bruke DDR2.. Edit: om du skal spille så gå for AMD, om du driver med mye videoredigering, bildebehandling o.l. så gå for Intel. Endret 9. februar 2006 av nahojdat Lenke til kommentar
hogmann Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Taper han mye ytelse på å bruke DDR PC2700 RAM istedenfor litt raskere minne? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Akkurat hvor mye ytelse som blir tapt er vanskelig å si, men det vil bli tap. Prisene på minne er såpass lave for tiden at jeg vil anbefale å kjøpe nytt og siden spill blir mer krevende helst minst 1gb. Lenke til kommentar
Tim Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 Hehe, jeg gidder ikke bruke 1000kr på nytt minne når jeg har noe som duger fra før;) Minne er noe man kan oppgradere senere uansett! Takk for raske og gode svar Nahojdat! Kommer med tilbakemelding om hva jeg bestiller. Tim Lenke til kommentar
Tim Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 Jeg gikk for EPoX EP-9NPA+ Ultra og AMD San diego 3700+. Bruker det forrige minnet.. Takk for all hjelp Tim Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Bare husk at kjører du 1stk slik minnebrikke så har du kun 256mb minne som da blir en brems, f.eks windows XP er absolutt anbefalt å ha 512mb til, spill enda mer (fra 1gb og oppover).. Lenke til kommentar
wil Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Jeg ville valgt å bruke 400 MHZ brikker ikke 333 MHZ. Du trenger ikke betale så mye som 1000 kr for 1 GB ram egentlig. du får dem vel for litt under 850 tror jeg. Er ikke sikker for øyeblikket. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Faktisk helt nede i 686kr for et 1gb dual sett.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå