Gå til innhold

Kvinnelige politikere diskriminerer?

Anbefalte innlegg

Henviser til den evige striden i AP(e) partiet om nestledervervet. Partiet påberoper seg likestilling, samtidig som flere krever at Trond Giske trekker seg for å opprettholde ett kvoteringsprinsipp (som ingen egentlig blir enig om hva går ut på...).

men kvotering har ingenting med likestilling å gjøre i det norske samfunn anno 2002. Kvotering er en egen form for diskriminering.

Hvis Trond Giske er den best kvalifiserte skal han altså tre til side for en mindre kvalifisert. Ifølge flere kvinner i AP. Dette er allment aksepert og man sier det offentlig uten skrupler.

Om det er fire menn eller fire kvinner i ledelsen er i grunn uinteressant, så lenge det er de 4 best kvalifiserte.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det samme ser man ved kvotering i bl.a styrer i næringslivet.. Det er blod-skam at noen med gode kvalifikasjoner skal vrakes på grunn av noens hudfarge, kjønn, legning etter hva det måtte komme til å bli.

Man bør passe seg for slik, hysteri-kjønns-likestilling, det er skummelt, ødeleggende og fordummende for samfunnet og organisasjoner generelt.

Takk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Helt enig. Det samme skjer også i universitetene. Husker da jeg var ferdig med min diplom i bioteknologi at det var utlyst noen dr.ing studier. Haken var at de var forbeholdt kvinner. Iditotisk. Ikke at jeg ville søkt:-). De oppegående kvinner/jenter jeg kjenner støtter faktisk ikke kvotering, pga. de ikke har behov for det. Jeg syns faktisk vi kan diskutere om mannen blir diskriminert i dagens samfunn. Tenker særlig på at fedre etter skilsmisse ofte ikke får innfridd samværsrett mens de samtdig må betale fult tilskudd. Ekstra sykt blir det i de tilfeller der tilskuddet blir nektet regulert ned dersom faren ønsker å jobbe mindre for å få mer tid sammen med barna.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-17 00:28, skrev durabit:

Helt enig. Det samme skjer også i universitetene. Husker da jeg var ferdig med min diplom i bioteknologi at det var utlyst noen dr.ing studier. Haken var at de var forbeholdt kvinner. Iditotisk. Ikke at jeg ville søkt:-). De oppegående kvinner/jenter jeg kjenner støtter faktisk ikke kvotering, pga. de ikke har behov for det. Jeg syns faktisk vi kan diskutere om mannen blir diskriminert i dagens samfunn. Tenker særlig på at fedre etter skilsmisse ofte ikke får innfridd samværsrett mens de samtdig må betale fult tilskudd. Ekstra sykt blir det i de tilfeller der tilskuddet blir nektet regulert ned dersom faren ønsker å jobbe mindre for å få mer tid sammen med barna.

Ja, det er faelt, er det... saerlig trist er det at de maa betale et fult tilskudd.

Men nok om det; blir menn diskriminert paa noen omraader, mens kvinner blir positivt forskjells-behandlet?

Ja.

Saa hva mer er nytt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...