Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

valg av nett leverandør til bedrift

Anbefalte innlegg

min samboer er sjef og sitter og styrer 10 forskjellige butikker spred rundt oppe i nord. planen var og samle alle butikkers nett og telefoni under en leverandør. hun ble da møtt med påstander at "Direct connect" var det eneste og satse på siden de var de eneste som klarte og levere stabile linjer. jeg synest det høres litt muffins ut :hmm:

og siden jeg har bodd i utlandet i 3 år nå har jeg null peiling på dette så jeg spør om råd.

kan dette overhodet stemme? andre forslag og alternativer mottas med stor takk :D og erfaringer også self.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spørs litt hvilken type teknologi du tenker på. Siden du nevner direct connect så anntar jeg ADSL sansynligvis er det du sikter mot.

I 99,9% av tilfeller der ADSL linjer er ustabile så har dette med den lokale linjen og utstyret på denne å gjøre. Dvs. som regel er problematikken knyttet til den fysiske kobberlinjen. Den kan være dårlig kvalitet, for lang osv. Denne samme linjen benytter alle DSL leverandørene seg av. I tillegg benyttes det stort sett mye det samme nettverksutstyret hos alle leverandørene også, så heller her er det ikek mye forskjell.

Kort sagt, så avhenger det under normale forhold mye mer av dine lokale forhold om du vil få problemer med linjen (eller problem med å oppnå høy hastighet), enn det gjør av leverandøren du velger.

Mitt forslag er at du velger leverandør på grunnlag av andre faktorer som du synes er viktige, siden sjansen for teknisk ustabilitet og annen slik problematikk (som utgjør det store flertallet av problem som de fleste møter) skjeldent er direkte knyttet til hvem du har som ISP.

Det er så langt jeg vet ikke noe magisk med Direct connect som gjør dem i stand til å omgå tekniske begrensninger, og de baserer seg på samme teknologi som andre leverandører. Det kan dog være de kanskje har super support som selvfølgleig vil hjelpe bra på å rette de problemene som kan rettes, men dette har jeg selv ingen formening om ettersom jeg ikke kjenner selvskapet. Det finnes sikkert noen kundeerfaringer rundt på forumet dersom du søker.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

At Direct Connect er dei "einaste" som kan levere stabile linjer trur eg nok eg ville tatt med ei god klype salt.

Eit par sjekker på nummer og adresse-søkene dei har gav iallefall meg gode indikasjoner på at dei vidareselger telenors produktpakker på adsl og shdsl for privatmarkedet iallefall.

Noko som vil sansynlegvis bety at alle andre som vidareselger telenors produkter kan levere akkurat det same.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...