RulleRimfrost Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Sitter og sliter med et Facile Forms skjema i Joomla. Satt på jobben i dag og la det opp pixel perfekt i IE. Kommer hjem og ser det er store vertikale forskyvninger i FF og Opera, og koden består av ca 40 absolute position div's. <div style="position:absolute;left:5px;top:65px;"><p>Navn</p></div> <div style="position:absolute;left:105px;top:60px;"><input /></div> I dette eksemplet vil f. eks FF og Opera legge <p> div'en ca 25px lavere på siden enn <input> boksen... Hva er det med det ? Betyr dette at jeg kan kaste hele Facile Forms, og må bygge et selv med tables, eller kan en legge inn noen workarounds i css-koden ? Er det virkelig så store forskjeller i tolkningen av hvor en absolute div skal plasseres ? Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Hvis du legger til universal selector, så forsvinner problemet. CSS: * { margin: 0; padding: 0; } Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 Aha. Så enkelte browsere legger til marginer om ikke annet er oppgitt ? Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Det stemmer.. enkelte browsere legger til marger uten vi selv har lyst til. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 Det viste seg at det faktisk var IE (eneste browseren jeg får bruke på jobben) som var årsak. Brukte en WYSIWYG-editor innebygget i Joomla, som legger til <p> tag på all tekst. IE leste ikke marger på teksten, men FF og Opera brukte spesifisert css korrekt... Det rare er at selv om jeg nå har korrigert slik at FF og Opera leser korrekt, er det ingen endring for IE. Den holder fortsatt riktig posisjonering. Er det en browser som er bedre og mer korrekt enn de andre, slik at om koden funker på den, så funker den på alle ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå