cremaster Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Etter å ha satt opp stativ og gjort klar for en liten fotosession skjedde det mange nikoneiere frykter: Blinking Green Light of Death. Det vil si at kameraet ikke vil akseptere noen minnekort, derav det blinkende grønne lyset. Forsøkte å koble det opp til PC, og fant da ut at kameraet driver og slår seg av og på hele tiden. Et søk på support hos Nikon fortalte meg at dette skyldes at eksponerings kontrollen i kameraet har feilet, og at dette heldigvis repareres gratis av Nikon. Link Så da er det vel bare å sende kameraet til Interfoto og håpe at det ikke tar alt for lang tid. Noen som har vært borti dette og vet sånn cirka hvor lang tid det tar før jeg får kameraet tilbake fra Interfoto? Jeg får riktignok gratis reperasjon, men jeg må koste porto for å sende dit. Burde ikke dette gå under reklamasjon, slik at jeg kan levere kameraet hos Fotovideo og få dem til å ta seg av transport til Interfoto? Kameraet koster jo tross alt en del, vet ikke hvor mye Posten dekker ved eventuellt tap? Også handler det jo litt om prisnipper og da, ikke de hundre kronene til posten. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 BGLOD er en velkjent svakhet ja, som ligger der fra fabrikken. Jeg kan ikke forstå annet enn at det da dekkes av reklamasjonsretten iht. forbrukerkjøpsloven, som vel retter seg mot nettopp denne typen svakheter. Lenke til kommentar
BMP Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Jeg tror ikke butikker er forpliktet til å betale porto på reklamasjonsting. Vet ikke helt sikkrt men da jeg jobba i en musikkbutikk for noen år siden hadde vi slike problemstillinger ofte, og det endte med at butikken betalte for de fleste men sjefen var ganske så frustrert hver gang, og prakka på oss disse lovene bla, bla, bla..................håper det ordener seg for deg da! Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Jeg tror ikke butikker er forpliktet til å betale porto på reklamasjonsting. Vet ikke helt sikkrt men da jeg jobba i en musikkbutikk for noen år siden hadde vi slike problemstillinger ofte, og det endte med at butikken betalte for de fleste men sjefen var ganske så frustrert hver gang, og prakka på oss disse lovene bla, bla, bla..................håper det ordener seg for deg da! 5575733[/snapback] avhjelp skal skje uten kostnad for forbruker Lenke til kommentar
sarom Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Etter å ha satt opp stativ og gjort klar for en liten fotosession skjedde det mange nikoneiere frykter: Blinking Green Light of Death. Det vil si at kameraet ikke vil akseptere noen minnekort, derav det blinkende grønne lyset. Forsøkte å koble det opp til PC, og fant da ut at kameraet driver og slår seg av og på hele tiden. Et søk på support hos Nikon fortalte meg at dette skyldes at eksponerings kontrollen i kameraet har feilet, og at dette heldigvis repareres gratis av Nikon. Link Så da er det vel bare å sende kameraet til Interfoto og håpe at det ikke tar alt for lang tid. Noen som har vært borti dette og vet sånn cirka hvor lang tid det tar før jeg får kameraet tilbake fra Interfoto? Jeg får riktignok gratis reperasjon, men jeg må koste porto for å sende dit. Burde ikke dette gå under reklamasjon, slik at jeg kan levere kameraet hos Fotovideo og få dem til å ta seg av transport til Interfoto? Kameraet koster jo tross alt en del, vet ikke hvor mye Posten dekker ved eventuellt tap? Også handler det jo litt om prisnipper og da, ikke de hundre kronene til posten. 5575563[/snapback] Du kan levere inn kameraet der du kjøpte det. Garantireparasjon skal ikke koste deg noen ting. Eks.: Hadde garantireparasjon på PC kjøpt hos MPX/XD. De dekket alle porto/transportutgifter. Lenke til kommentar
haakonts Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Så da er det vel bare å sende kameraet til Interfoto og håpe at det ikke tar alt for lang tid. Noen som har vært borti dette og vet sånn cirka hvor lang tid det tar før jeg får kameraet tilbake fra Interfoto? 5575563[/snapback] Jeg var så heldig at kameraet var inne hos Interfoto til rep (for noe helt urelatert) når det skjedde. Så noen ganger har man flaks. Håkon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå