Gå til innhold

Ytelse av RADEON 9600 Series skjermkort.

Anbefalte innlegg

Har et 1 år gammel RADEON 9600 Series 128mb skjermkort i maskina mi.

Til vanlig ligger GPU tempen på 36-43 grader.

Core speed: 500

Memory speed: 325

Når jeg testa overklokkinga av Core speed kom jeg opp i 530 med en temperatur på 53-57 grader(jeg orka ikke vente lenger). Kortet er jo gammelt nå så ryker det, rykter det! Men tåler kortet denne temperaturen?

Lønner det seg å skru opp begge delene, eller er core speed den som er mest lønnsom å skru opp?

EDIT: Må man restarte maskina for å få det til å tre i kraft?

Takk for svar på forhånd :)

Endret av Ludacris
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kortet tåler 80-90C før det begynner å bli for varmt.

Nei tror ikke du trenger å restarte etter du har klokket(Hvilket program bruker du til å klokke med ?)

Jeg anbefaler å laste ned ATI Tray Tool og velge"Find max for Mem" og "Find Max for GPU" Da finner programmet ut hvor langt du kan klokke.

Jeg anbefaler også Omegadrivere De klokker av og til lengre enn standar drivere, bruker mellom 50 og 100mb mindre minne og du får med ATI Tray Tool.

Lenke til kommentar
Kortet tåler 80-90C før det begynner å bli for varmt.

Nei tror ikke du trenger å restarte etter du har klokket(Hvilket program bruker du til å klokke med ?)

Jeg anbefaler å laste ned ATI Tray Tool og velge"Find max for Mem" og "Find Max for GPU" Da finner programmet ut hvor langt du kan klokke.

Jeg anbefaler også Omegadrivere De klokker av og til lengre enn standar drivere, bruker mellom 50 og 100mb mindre minne og du får med ATI Tray Tool.

5577527[/snapback]

Brukte ATI Tray tool ja.

Fikk det ikke helt til å funke jeg, men skal prøve senere!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...