Gå til innhold

ASUS A7V8X (CPU temp over normal)


Chief

Anbefalte innlegg

Kjøpte forleden et ASUS A7V8X HK, meget bra kort for øvrig, har alt og mer en det! (22 IRQ'er, bare det er jo en revolusjon)

 

Nok om det!

 

Det som plager meg er at med det nye kortet er CPU'en min rundt 15 grader varmere!

 

Er det flere som har kjøpt dette kortet og som baler med det samme!?!

 

Jeg regner med det er en evt. feilmåling fra BIOS, og som blir rettet ved neste up-date! Men om det ikke er det, så kan jeg ikke forstå hva som gjør det!

 

Før var CPU'en min rundt 40 grader

Nå ligger den på rundt 55 grader

 

Kjøler:

GlobalWin helkobber "såle"

ICE Hole tunnel

Enermax 80mm vifte (bånn guff ingen bremsing her nei)

og selvsagt Artic Silver III

 

Maskinen ellers er kald som et kjøleskap!

 

Noen erfaringer å komme med hadde passet fint! :grin:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får gi lyd fra deg om du opplever samme problemet, har en kamerat som kjøpte samme kortet. Han har samme problem, men ettersom jeg ikke kan kjenne den store temperaturen på kjøleren, så går jeg ut fra at det er en BIOS bug

 

Tenkte å sende en e-post om dette til ASUS! De bør vel vite om det er noe bug, eller om den er så varm.

 

For øvrig hadde jeg et EPoX 8KTA3+ Pro kort før, kjørte samme oppset med samme CPU, og 1GB SD-ram. Kjøleren var den samme. Var skjelden/aldri over 40 grader. Med unntak før den årlige ribberengjøringen. Da var det noen svære hybelmoskuser som gjorde ribba litt inneffektiv. Men etter en liten fight, var den tilbake under 40!

Lenke til kommentar

Ja, det er riktig som Maxopp sier. Asus A7V8X leser av temperaturen internt i CPU'en. Dette gir 100% riktig resultat. På det hovedkortet du hadde før satt det sikkert en varme-føler under CPU'en og målte varmen på undersiden av CPU. Dette gir ikke riktige resultater.

 

[ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-09-17 10:30 ]

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

xp prosessorer tåler 85 grader da så dette var jo litt snodig kjøleribba ramlet ikke av vel

 

eller har du gjort en kongetabbe som jeg gjorde en gang ved å kjenne på kjøleren med fingrene og prestere å presse litt for hardt på siden av kjøleren sånn at denn ikke fikk kontakt med kjærnen og resulterte i død xp1800

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...