MedStud Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 på hk'et mitt stod jumperen på 100 mhz. jeg skiftet til 133 mhz(slik at den skulle bli "original)(dette gjelder cpu jumpere)... alt funker helt fint. til og med windows går som vanlig. Men!!! etter en stund*(ca 10 sek etter at windows er ferdig loadet), blir skjermen helt blå, og det står følgende melding: Driver_irql_not_less_o_equal dette er frustrerende!!! all hjelp mottas med STOR takk!! Lenke til kommentar
MedStud Skrevet 17. september 2002 Forfatter Del Skrevet 17. september 2002 svar noen...alle svar er muligens korekte!!! Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Ikke bump tråden. Forresten - Det kan hende pcen din er blitt "overklokket" når du gjorde dette. Still ned... Lenke til kommentar
kokkelimonke Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Har du prøvd å sette jumperne tilbake igjen? Fungerer det evt da? Lenke til kommentar
MedStud Skrevet 19. september 2002 Forfatter Del Skrevet 19. september 2002 Quote: Den 2002-09-17 15:38, skrev kokkelimonke:Har du prøvd å sette jumperne tilbake igjen? Fungerer det evt da? alt fungerer når jeg setter jumperen tilbake..jeg skjønner ikke hva som kan skje... kan det være noe med driverene?? kanskje de må oppdateres? høres dette riktig ut? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Quote: evig bygger skrev (2002-09-19 10:54):kan det være noe med driverene?? kanskje de må oppdateres? høres dette riktig ut? Du kan prøve, Det er det første eg gjør når eg er borti noen pc'er med stabilitets problemer. Feil meldingen sier jo Driver_irql_not_less_o_equal så det tyder på driver problemer. Om du bruker google så kan du søke på feilmeldingen du får. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Du kan jo forsøke med å gi oss mer informasjon. Du sier ikke om dette f. eks er en P4 med 100FSB som du tror du ikke overklokket, men som du egentlig gjorde. Eller lignende. "Ikke forvent fyldige og korrekte svar når du gir et klesstativ som grunnlag..." Lenke til kommentar
MedStud Skrevet 20. september 2002 Forfatter Del Skrevet 20. september 2002 Quote: Den 2002-09-19 13:47, skrev kjello2:Du kan jo forsøke med å gi oss mer informasjon. Du sier ikke om dette f. eks er en P4 med 100FSB som du tror du ikke overklokket, men som du egentlig gjorde. Eller lignende."Ikke forvent fyldige og korrekte svar når du gir et klesstativ som grunnlag..." greit.. jeg har en amd xp1800+, som nå står på 1150 mHz. jeg veit at den ikke er overklokket. alt skjer når jeg setter jumperen på fsb!! Lenke til kommentar
Destro Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 sikkert på at du har den nyeste biosoppdateringen. og at hk støte cpun. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Har du prøvd med en annen minnebrikke? Og hva kjører minnet på når du stiller FSB opp? Eventuelt hva for minne er det. Du ga ikke særlig mye mer informasjon... :razz: Når jeg får sånn feil som du har har det vanligvis vært noe feil med minne. My 2 cents... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå