Johnx Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Hvis jeg feks. kjøper en genser til 1000 SEK i Sverige, kan jeg da kjøre innom Tull bua å få tilbake momsen på 25 % ? Lenke til kommentar
Apehjerne Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Hmm den har jeg ikke tenkt på før, den må sjekkes ut. Noen andre som vet? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Tror det spiller ut noe slik: du kjøper fra butikken i sverige. så reiser du til norge, får fortollingskvitering eller annet bevis på at du har eksportert varen ut av sverige, og får igjen evt. mva.. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Det fungerer ikke mellom de nordiske landene (ihvertfall ikke mellom Norge, Sverige og Danmark). Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 vanligvis pleier butikker å være behjelpelig med å fylle ut de skjemaeene som skal fylles ut riktig.... hvis jeg ikke husker helt feil skal butikken ha en kopi, så skal du levere en på flyplassen før en drar til et spesielt kontor hvis jeg ikke husker helt feil. var iallefall slik da jeg kjøpte meg en dress i England for et par år siden). når alt papirarbeide så var i orden kom pengene inn på kontoen... Lenke til kommentar
Lydfreak Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 (endret) Hvis du handler en genser i en butikk i Sverige, så må du få laget et eksportdokument for denne genseren for å ha noen mulighet for å få igjen svensk moms. Dette dokumentet får du stemplet hos tollen, når du fortoller genseren inn i Norge. Når du har fått dette eksportdokumentet stemplet, så kan du sende det i retur til den svenske butikken. Da vil de kunne overføre momsen tilbake til deg. De må kunne vise dette papirer i sitt momsregnskap før de tilbakefører momspengene til deg. Lite lønnsomt, da dokumentet koster like mye å få laget, som du skulle hatt igjen i moms... Tenker du på taxfreehandel, så gjelder det bare i Norden for folk som er bosatt utenfor norden. Endret 8. februar 2006 av Lydfreak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå