Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermbilde er svart

Anbefalte innlegg

Nå har jeg altså fått oppgradert PC`en etter lang ventetid. Men når jeg skal slå den på så er det ikke noe skjermbilde, bare svart. Alt surrer og går, prøvde på en annen maskin og der fungerte det som det skulle. Tror kanskje det kan være en eller annen kontakt til skjermkortet som ikke sitter der, hvis jeg ikke er helt på vidda.

Oppsett er som følgende:

AMD Athlon 64 3700+

ABIT K8N-SLI

1 GB Crucial BallistiX RAM

XFX Geforce 7800GT

250 GB Samsung S-ATA HD

På forhånd, takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå kjenner jeg ikke ditt skjermkort, men en del skjermkort har en 4pins molexkontakt. Dersom det finnes en slik, må den settes i kortet. Ellers vil du kunne få de symptomene du snakker om.

Dessuten skal det festes 2 kontakter fra strømforsyningen til hovedkortet. Både ATX kontakten, og en 4 pins kvadratisk molexkontakt. Dersom 4 pins kontakten ikke er tilsluttet vil du vanligvis få de samme symptomene som du beskriver.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke finne noe om SATA kontakt til hovedkortet, men det er en 4pins flat molex ved siden av floppy kontrolleren. Manualen sier at den ikke er kritisk for systemet, men at den vil gi bedret sabilitet dersom du har PCI-E enheter installert. Kanskje en ide å knytte til denne?

Dvs. at du bør ha 3 kontakter festet til hovedkortet fra strømforsyningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...