nest0r Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Nå har jeg altså fått oppgradert PC`en etter lang ventetid. Men når jeg skal slå den på så er det ikke noe skjermbilde, bare svart. Alt surrer og går, prøvde på en annen maskin og der fungerte det som det skulle. Tror kanskje det kan være en eller annen kontakt til skjermkortet som ikke sitter der, hvis jeg ikke er helt på vidda. Oppsett er som følgende: AMD Athlon 64 3700+ ABIT K8N-SLI 1 GB Crucial BallistiX RAM XFX Geforce 7800GT 250 GB Samsung S-ATA HD På forhånd, takk. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Hva var det du prøvde i ei anna maskin? Hvilken strømforsyning har du? Lenke til kommentar
nest0r Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 Jeg prøvde skjermen med DVI-pluggen på min gamle PC og den fungerte der. Har en Tagan 430w med "modulære" kabler. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Det ser ok ut så langt. Sjekk at hovedkortet og skjermkortet har nok strømledninger. Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Nå kjenner jeg ikke ditt skjermkort, men en del skjermkort har en 4pins molexkontakt. Dersom det finnes en slik, må den settes i kortet. Ellers vil du kunne få de symptomene du snakker om. Dessuten skal det festes 2 kontakter fra strømforsyningen til hovedkortet. Både ATX kontakten, og en 4 pins kvadratisk molexkontakt. Dersom 4 pins kontakten ikke er tilsluttet vil du vanligvis få de samme symptomene som du beskriver. Lenke til kommentar
nest0r Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 Jeg tror faktisk at alt skal være ok, men hørte noe snakk om sata kontakt fra skjermkort til HK, kan dette stemme? Aldri vært borti det før jeg, så er ikke i stand til å svare meg selv på det Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Sata kontakt går mellom hovedkort og harddisk.. Kabelen som skal i skjermkort er pci-e eller "molex" plugg, du ser på skjermkortet hva som passer, pci-e er 6pin mens "molex" er 4pin.. Lenke til kommentar
nest0r Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 Ja, var det jeg håpte/trodde. Lenke til kommentar
nest0r Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 Anyway, ingen som har noen flere gode forslag? Kan jo alltids forhøre meg med folk på skolen i morgen, men hadde vært greit å hørt om noen her hadde noe å komme med. Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Jeg kan ikke finne noe om SATA kontakt til hovedkortet, men det er en 4pins flat molex ved siden av floppy kontrolleren. Manualen sier at den ikke er kritisk for systemet, men at den vil gi bedret sabilitet dersom du har PCI-E enheter installert. Kanskje en ide å knytte til denne? Dvs. at du bør ha 3 kontakter festet til hovedkortet fra strømforsyningen. Lenke til kommentar
nest0r Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 Det er en mulighet, jeg skal se hva jeg får til i morgen. Får håpe det fungerer : ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå