Gå til innhold

Mange prosesser i Windows?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

backWeb-887648... er iallefall mistenkelig som FAEN imho.

jeg har firedfox, notepad, winamp og ett msn vindu oppe (samt antivir og firewall)

jeg har 29 prosesser kjørende...

men det skal sies at mange av de prosessene så ut til å være relatert til antivirus.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Adaware er både gratis og ganske bra.

Du har brannmur vel? Isåfall er ZoneAlarm også gratis og bra.

Hvis du er litt avansert så kan du kjøre(klikk start->kjør) et program som heter msconfig. Der er det en fane øverst til høyre som heter startup hvor du kan huke ut hvilke programmer du vil eller ikke vil skal starte sammen med windows. Men vær litt forsikig så du ikke kutter ut noe viktig :)

Lenke til kommentar

Okey, da har jeg søkt på hver eneste prosess i Google. 50 prosesser ble tilslutt til 37 prosesser. To av dem "crss.exe" og "isass.exe" viste seg å være trojaner eller virus. Jeg prøvde å lukke dem i Winows Oppgavebehandling (Task Manager) men jeg fikk en feilmelding om at de var kritiske prosesser for systemet og at de ikke kunne lukkes. Noen som vet hvordan jeg får fjernet de for godt?

En ting jeg la merke til var at virusprogrammet mitt (Norman) brukte en god del prosesser. Tipper det var et sted mellom 6 og 8 prosesser det brukte? Er ikke det utrolig mye for et virusprogram? Bør jeg vurdere å skifte?

Kom med tips i fleng folkens!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Hmm, mistenkelige er som følger:

3 x hp*.*.exe (hpotdd01, hpohmr08 m.fl)

Jusched behøver du ikke såfremt du ikke bruker scheduling. Jusched står for "Just in Time Scheduling".

BackWeb-887648..

scardsvr

LVCOMSX.exe, hvilket program tilhører dette

Njeeves, browserplugin?

G-vga , skjermkortrelatert?

mvh

Lenke til kommentar

Hei

I følge Google er det kun "crss.exe" som er virusrelatert. "BackWeb-887648.exe" kommer sammen med webkameraet mitt og søker for updater. De andre prosessenen er helt ufarlige...Noen som vet hvordan jeg får fjernet "crss.exe" da?

Lenke til kommentar
Okey, da har jeg søkt på hver eneste prosess i Google. 50  prosesser ble tilslutt til 37 prosesser. To av dem "crss.exe" og "isass.exe" viste seg å være trojaner eller virus. Jeg prøvde å lukke dem i Winows Oppgavebehandling (Task Manager) men jeg fikk en feilmelding om at de var kritiske prosesser for systemet og at de ikke kunne lukkes. Noen som vet hvordan jeg får fjernet de for godt?

5575959[/snapback]

disse skal og kan ikke fjernes siden de er grunnprosesser i windows men de kan bli omgjort og manipulert til troianere men dette leigger mest på virus av den skjeldne typen tror faktisk at det er fixet i en windows update. men de er enda potensielt farlige for folk som har SP1

skal ike si meg sikke på det med fixen fra windows sin side men jeg vet at det er en av de STORE system prosessene. vist du ikke har de. har du større problemer en vist du har virus hehe

Lenke til kommentar

NOD32 tar bare virus, men jeg har opplevd at det stopper enkelte spyware. (som f.eks. Save!)

Genialt program, krever lite og er veldig bra til å ta virus.

I følge Virus Bulletin er det det beste programmet. ;) Har det selv og har aldri hatt virus; bare et par spyware.

Anbefaler også å laste ned Ad-Aware, og firefox/opera hvis du til vanlig bruker Internett Explorer; mye risiko å fjerne bare ved å bytte program!

For å optimere ytelsen på maskinen din kan du enten høyreklikke på "Min Datamskin" og gå inn på egenskaper. Gå derfra inn på undermenyen "Avansert" og trykk på knappen "Innstillinger" under "Ytelse".

Der kan du stillle inn det grafiske i Windows, noe som vil frigjøre litt RAM og prosessorkapasitet hvis du skrur av en del av funksjonene. (funksjonene er BARE visuelle, ingenting endrer på systemet eller noe som kan gå galt)

Ellers kan du prøve å gå inn på start-menyen og starte"Kjør...". Når du kommer inn der skriver du "services.msc", som vil lede deg til et vindu.

Der kan du skru av og på forskjellige funskjoner i Windows, noe som ved riktig instilling kan optimere ytelsen merkbart,(serlig ved oppstart og åpning av programmer), men som ved feil innstilling kan fucke til hele maskinen (egen erfaring :p )

De tingene du trykt kan sette på "Deaktiver" finner du et sted på Majorgeeks.com (husker ikke linken lengre, men bare søk litt).

Uansett, lykke til :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...