Gå til innhold

Baklys på VX924 Viewsonic

Axefjord

Anbefalte innlegg

Mottok min VX924 fra netshop for 2 uker siden imorgen!

Sjekket da for Pixelfeil og fant heldigvis ingenting.

Prøvde meg også fram til gode innstillinger på farge og lys.

Synes skjermen var riktig god, med ingen etterslep og greie farger til spillbruk.

Slet litt med at mørke steder i spill ble utydelig når jeg så de øverst på skjermen. Tenkte at det måtte vel være gjennomskinn fra baklysene på monitoren. Plaget meg ikke stort i de spillene jeg spilte (BF2, Heroes 4, Dangerous waters, Wow).

Prøvde nettopp Splinter cell og jeg grein nesten når jeg så hvordan det var. Var så mye lys nederst og øverst på skjermen at det ødela spillet. Det så virkelig stygt ut! Skal det virkelig være sånn?

:dontgetit:

Legger med et bilde tatt med w800i, litt nedjustert på størrelse.

post-18237-1139433907_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde nylig en NEC-skjerm fra komplett.no som slet med de samme symptomene.

Komplett sin supportavdeling mente dette var et reklamasjonsgrunnlag så jeg sendte den tilbake.

Bestilte istedetfor en Eizo 768. Denne har -ikke- disse problemene..

Det er nok feil på skjermen din gutt :(

Lenke til kommentar

Hei, har også en VX924 som skjerm nr. 2.

Den har også de samme tendensene til baklys som du har, men ikke på langt nær så graverende som det du har. Det jeg ser av sjenerende baklys er et felt nede i høyre hjørne på omlag 2 x 5 cm.

Hvis du ikke klarer å få redusert det baklyset via innstillinger hadde jeg vurdert retur..

mvh r.-

Lenke til kommentar

Her har jeg tatt to bilder av samme instilling på min vx924. Det ene er tatt litt "over", mens det andre er tatt rett imot skjermen. Det er ikke like tydlig baklys som trådstarter sin.

Hadde en subpixel-feil, men orker ikke å bruke angrerett tror jeg...

post-11238-1140028539_thumb.jpg

post-11238-1140028532_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Kjempefint at folk orker å ta bilder av skjermen sine :D

Hvis flere med VX924 hadde orket å hive opp noen bilder, kunne vi fått en fin sammenlikning.

Skal prøve å ta noen bilder med et annet kamera imorgen, for å se om det blir forskjellig effekt med forskjellige kamera. Ser ut til at jeg får en del støy med mitt w800i-kamera.

Endret av blackninja
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...