AndersT2 Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 (endret) Har bygged en PC for en kollega. Men den tar ikke i mot CD plater. Den tar noen men ikke de fleste. Spesielt brente plater finner den ikke, men også kjøpe plater. Den tar DVDer uten problemer. Det er en NEC 3550 (seneste model i den serien). Trenger den drivere? har ikke vært borti noe lignende før. Noen som har forslag til hva problemet kan være. Det brukes Windows XP Pro, men den er kun oppdatert med SP2 og ikke resten av oppdateringene. EDIT: endret tittel. Endret 11. februar 2006 av AndersT2 Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2006 Er det ingen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
karasjok Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Det finnes ingen drivere for den. Og for ordens skyld, jeg har aldri sett drivere for noen spillerer, hverken CD eller DVD. Tror de skal ligge inni Windows. Det eneste jeg kan si er at NEC er veldig følsom for plater, platermed riper er den ikke særlig glad i. Du kan jo også flashe til siste versjon, men vær forsiktig med det. Last flash kun fra offisiell nettside. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2006 Men problemet må vel ligge i systemet, da jeg selv har 3 Nec brennere og aldri opplevd problemet. Kan spilleren være feil produksjon? Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Dårlig kabel kanskje? Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Prøv med en nyere FirmWare. Link. Lenke til kommentar
Bibendum Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Merkelig, jeg har samme problem og har flashet til siste firmware. Men det har ikke hjulpet i det hele tatt. Autokjør funker fremdeles ikke. Noen som har en løsning? Drivere skal jo ikke være nødvendig i XP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå