Gå til innhold

Hp Zv 5000+mer ram

Anbefalte innlegg

Vurderer å selge den bærbare hpen min. Lurer på hva jeg kan forvente å få for den.

Spec: 2,8 Celeron, 256 mb + 512 mb(ny) ram, 30 gb hdd, ati mobile 9000\9100 skjermkort delt minne på. Skjermen er på 15". HVa mer bør jeg nevne, hmm: Bæresekk. Og den ble kjøpt sensommeren 2004 så den er nok uten garanti nå.

Betalte 8k - 9k ny. Kan jeg forvente meg 4000 ++ kr hvis jeg finner den rette lettlurte personen? :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bør jeg spandere på meg 1024mb ram? Eller holder det sikkert greit nok med en 512 brikke?

Men, du sa du hadde 256 + 512?? Må man ikke fjerne den gamle ram brikken a? Da blir det jo kun 512 da...?

Må man ha PC2700? Kan man ikke ha høyere? Hva syntes du er viktigst? Cas latency eller båndbredden?

Endret av magenuss
Lenke til kommentar

Nope, med den vil ikke pcen boote opp engang. Prøvde først med den jeg og ;)

Du selv må vurdere om du er villig til å legge på en tusenlapp for en 1024brikke. Det er to rammslotter en bakpå og en under tastaturet. For å si det sånn den pcen kan du egentlig ikke spille noe med uansett så det blir nok båndbredden jeg ser mest på.

Endret av Lolliken
Lenke til kommentar

Finn en rambrikke som funker fett for meg a? :)

Skal ha 512mb.

Jeg merker ofte at når jeg driver å gjør ting i windows, og trykker på f.eks oppdater eller går inn i et program - så tar det ca 3 sekunder før den reagerer! Har dette noe med rammen å gjøre? Da tipper jeg det er cas latencyen... Tror du det?

Merka du at denne tregheten forsvant med ny ram brikke?

En annen ting, når du tar ut rammen under pc'n, er det egentlig noe der fra før av? Er ikke dette bare en tom slot i tillefelle du vil ha mer ram? Eller er det 64mb eller noe sånt der fra før av?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...