Gå til innhold

Feil under innstalering av Xp.

Anbefalte innlegg

hei!

Jeg driver å innstalerer xp på nytt men det går ikke så bra. Jeg må lure pcen med å ta ut 1 stk sata harddisk så jeg kan få startet cd-en, selv om cden står som boot nr 1. Da jeg gjør det, starter innnstalsjonen. Men da jeg blir bedt om å restarte maskinen, så kommer det etter hvert at jeg har 2 stk OS innstalert. Og jeg har formatert (Hurtig) 3-4 ganger, men likevel kommer det.

Noen som vet hva problemet er?

Mvh Kizz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Der er 2 stk, jeg har fjernet begge.

Er fjerne, det samme som å formatere, altså slette alt?

5574969[/snapback]

Når du fjerner partisjonene, fjernes partisjonstabellen, og du står med en "rå" disk der du må opprette en eller flere nye partisjoner. Den/de må deretter formateres, slik at data kan skrives til den.

Dersom du har fjernet partisjonene, kan det ikke ligge noe rusk der. Du kan prøve å se om du får et bedre resultat ved å kjøre en full formatering, enn bare med quickformat

Lenke til kommentar

Har et lite problem nå.. Jeg har 1 hdd til Xp og innstalerte ting, og en med masse filer osv. Men jeg kan ikke starte med begge diskene, da kommer det en feilmelding før windows starter om at jeg må velge hvor jeg skal boote fra. Det har jeg prøvd å gjøre 10 ganger nå, og lagret osv, men likevel kan jeg ikke starte pcen med 2 hdd. Det fungerer fint visst jeg setter i S-ata kontakten etter at Windows har begynnt å laste, men det er ikke riktige måten å gjøre det på...

Noen som vet hva jeg skal gjøre?

Lenke til kommentar
Har et lite problem nå.. Jeg har 1 hdd til Xp og innstalerte ting, og en med masse filer osv. Men jeg kan ikke starte med begge diskene, da kommer det en feilmelding før windows starter om at jeg må velge hvor jeg skal boote fra. Det har jeg prøvd å gjøre 10 ganger nå, og lagret osv, men likevel kan jeg ikke starte pcen med 2 hdd. Det fungerer fint visst jeg setter i S-ata kontakten etter at Windows har begynnt å laste, men det er ikke riktige måten å gjøre det på...

Noen som vet hva jeg skal gjøre?

5586747[/snapback]

Rekner med at du har valgt harddisk som "1st Boot Device".

Hvis du har flere disker tilkoblet må du også velge hvilken av disse som skal bootes fra.

I Bios->Boot->Hard Disk Drives velger du den disken som inneholder operativsystemet.

Slik er det iallefall på Asus K8V SE Deluxe, rekner med att det finnes noe tilsvarende på andre hovedkort også.

Endret av holvik
Lenke til kommentar
Ja, jeg har gjort det. Men vil likevel ikke boote fra hdd...

5588255[/snapback]

Hvilket av de 2 hovedkortene bruker du ?

Hvilken bios versjon har du ?

Har selv Asus K8V SE Deluxe og fikk problem med harddiskene etter oppgradering av bios.

Dette er en stund siden ,så jeg er ikke sikker på om du har samme problem som jeg.

Vil råde deg til å starte en ny tråd på Hardware->Lagringsmedier ,da er jeg rimelig sikker på att du får hjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...