Gå til innhold

Spillene "henger" seg

kjeols

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vel altid vært sånn. Er dog ikke alle spill som fryser. Neverwinter Nights fryser OFTE, MaxPane fryser en del, return to castle wolfenstein klikker sjelden, mens diablo, CM3, HOMM3 & 4 fungerer bra.

Kan det være skjermkortet som det er no galt med? Med tanke på at jo mer krevende applikasjon, dess oftere fryser pcn.?

Lenke til kommentar

Har AKKURAT det samme problemet selv! Etter å stilt litt i bios osv henger ikke maskina seg like fort som før, men har ikke klart å bli kvitt problemet helt. Umulig å fullføre et multiplayergame i Warcraft3 feks uten at maskina henger seg :/

Har bestilt ny PSU på 360W (har 235W nå) og ny CPU-vifte (volcano 7+), om ikke dette hjelper så skroter jeg hele driten og kjøper ny!

Hvor kraftig PSU har dere (Kjeols og Vantage) ?

Skrik ut om dere finner noen løsning på problemet!

Lenke til kommentar

Jeg hadde også lignende problemer. For meg hjalp det å rokkere om på minneslotter jeg bruker. Den ble vesentlig bedre med ikke helt bra. Når jeg satte CPU spenningen med jumper på h.kortet i stedet for fra bios ble min 100%. Kjører på lavere spenning enn det som kunne settes fra Bios også.. og følgende lavere temp. A7V333.

Lenke til kommentar

Til Vantage;

Jeg tror jeg kan si deg hva problemet ditt er. Jeg hadde selv ATI Radeon 8500 og Epox 8KHA+. Og det er kent at disse har kompatiblitetsproblemer. For noen funker det greit, mens andre har et rent h*****e med denne sammensetingen(les; undertegnede). Byttet skjermkort til ASUS Geforce4 TI 4200 og problemene forsvant.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-16 23:25, skrev blackbrrd:

test ut 3dmark2001 fra
hvis det kræsjer så har du 99% sikkert hardwareproblemer... f.eks for varm prosessor evt for høyt overklokket.

Skal bare si at, i mitt tilfelle så er det ene benet på en transistor/kondensator løsnet fra skjermkortet + at et lite flak av toppen rundt transistor/kondensator er løst.

Men kortet kjører utmerket i 3DMark2001SE, winxp, programmer, spill som Warcraft 3 og Battle Realms, men henger seg i OPENGL spill (som Mafia og SOFII)

Lenke til kommentar

Problemet kalles "infinite-loop". Problemet oppstår ofte på datamaskiner utstyrt med kraftig skjermkort, hovedkort og prosessor osv, og med alt dette så får ikke alle datakomponentene nok strøm. For å løse dette problemet må dere helst ha en 300-400W strømforsyning, hvis ikke vil dere oppleve at spill fryser helt opp, maskina slår seg av og på o.l

Vit alltid hvor mye strøm pc`n din trenger før dere oppgraderer!

Lenke til kommentar

Spesifikasjoner:

AMD Athlon xp2000+

Western Digital Caviar 80Gb 7200Rpm 2mb cache

Nanya 256 ddrRAM PC2700

Asus 8440 GeForce ti4400 128mb ddrRAM

Asus A7V333 hovedkort

Creative Soundblaster Live 5.1 Digital

Asus 40X/48X/40X Cd-brenner

Pioneer A06...et eller annet DVD

Windows XP Pro

Logitech Cordless Optical (Keyboard og mus)

Sony 17" Trinitron Skjerm

+diskettstasjon og noen kraftige høyttalere.

Det tror jeg var alt.

Lenke til kommentar

Jeg har det samme problemet med Warcraft 3. Maskinen henger seg, den slår seg av eller det dukker opp en error anngående ett eller annet med ram`en. Det er bare så rart at det bare skjer i Warcraft 3. Jeg har: T-Bird 1,2 ghz, Asus ti4400, Abit KT7A, Aopen kabinett med 300w psu, 256 sdram, Win xp.

Lenke til kommentar

Vet dere hva alle dere som har problemer har til felles? VIA chipset! Ja, det er sant... Via chipset er utrolig ustabilt (ikke til alle), og ømfintlig overfor maskinkonfigurasjon. Her er noe dere kan prøve: Først, se etter at hk'et får nok strøm(veldig viktig), installer Via 4 in 1 (I dag er versjon 4.43 den nyeste (www.viaarena.com), installer skjermkortdriverne ETTER Via 4 in 1 driverne. Hvis dere fortsatt har problemer, prøv å installere Via PCI Latency Patch (vet ikke helt hvor du finner det, men hvis du søker på alltheweb.com på "George E. Breese", mannen som laget patchen, finner du det nok). HVsi du FREMDELES har problemer, gjør det standarde, sette ned agp til 2x, fast writes off(den bør du kanskje ta først :smile: mye av ustabiliteten kommer av fastwrites), sidebanding off, cas 2.5 eller 3 på minnet.

Ok, hvis du FREMDELES har problemer; test skjermkortet ditt i en annen pc, test en annen strømforsyning i din pc osv.

Håper det hjelper.

PS: AMD, Intel, Ali (med noen(mange) unntak) og SiS er veldig stabile chipset.

Lenke til kommentar

En kompis av meg hadde samme problem som det du opplever med at maskinen fryste seg i forskjellig spill (akkurat i hans tilfelle slet han både med WC3 og 3dmark).. han fant ut at RAM-brikken var små-defekt og fikk installert en ny. Etter dette har han aldri hatt noen problemer! Sjekk RAM-brikka di med Sisoft Sandra og se hva som skjer (kan jo være et problem?)

Lenke til kommentar

Jeg fant ut at cpu'en holdt rundt 60 grader når den bare står og går for seg selv. Mulig det som er problemet. Skal skifte til en bedre vifte nå. Jeg bruker Asus PC Probe programmet, der har jeg satt maks. cpu temp. grense til å være 70 grader. Jeg tror pc'en stopper når den har nådd denne grensen.

Noen som vet om en effektiv men rolig vifte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...