Gå til innhold

Spillene "henger" seg


kjeols

Anbefalte innlegg

Mornings!

 

Når jeg spiller spill sånn som GTA3, Mafia o.l. så henger pc'en min seg etter ca. 5 min. Jeg har oppdatert driverne til skjermkortet, lydkortet og north- og soutbridge brikkesettet (VIA 4 in 1). Jeg bruker også directX 8.1. OS'et er Windows XP professional. Alt som går an å opdateres i forbindelse med OS'en er gjort (windows update).

 

Er det noen der som har opplevd noe liknende og kan gi noen tips? :eek:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Quote:


kjeols skrev (2002-09-16 23:03):

Mornings!


Når jeg spiller spill sånn som GTA3, Mafia o.l. så henger pc'en min seg etter ca. 5 min. Jeg har oppdatert driverne til skjermkortet, lydkortet og north- og soutbridge brikkesettet (VIA 4 in 1). Jeg bruker også directX 8.1. OS'et er Windows XP professional. Alt som går an å opdateres i forbindelse med OS'en er gjort (windows update).


Er det noen der som har opplevd noe liknende og kan gi noen tips?
:eek:
)


Har du sett etter en oppdatering til spillet da, Om ikke eg husker feil så var det noe fix til GTA3. :grin:
Lenke til kommentar

Quote:


Når jeg spiller spill sånn som GTA3, Mafia o.l. så henger pc'en min seg etter ca. 5 min.


Har du forsøkt å flytte minnebrikken til en annen slott? Forsøk også med konservative innstillinger i BIOS, spesielt for minne-innstillingene, som f.eks. CAS 2.5, SDRAM 1T Command slått av (hvis finnes), AGP modus til "auto" osv.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-19 11:14, skrev Gribuz:

Har du prøvd og SLETTE WIN XP :smile:


Jeg har selv dårlige erfaringer med WIN XP, prøv 2000 du og få LYKKE i hverdagen



 

Det der er bare en smaksak.

Jeg prøvde win2k en gang fordi jeg ble "lei XP", hadde ikke noe problemer med xp men var rett og slett litt lei.. Installerte win2k og etter 30 minutters bruk så var det inn med XP igjen. Hvorfor? Jo fordi jeg er en gamer og i _mitt_ tilfelle så suger win2k når det gjelder spill. Mulig jeg burde tatt meg tid til å laste ned den haugen med SPs og updates(windows update tinga lasta jeg ned men hjalp det, niks)

Spillene startet rett og slett ikke, fikk feilmeldinger på rekke og rad.

 

Så _min_ erfaring er at til spill så er det kun Win98 og XP som gjelder. Med andre ord, dette blir veldig individuelt da jeg _vet_ at win2k skal kunne takle de samme tingene som XP. Men det gjaldt ikke i mitt tilfelle.

 

:smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-19 11:32, skrev shivac:

Det der er bare TULLPRAT.


 

Er det meg du mener?

 

Vet det sikkert høres rart ut og derfor understreker jeg at det var i _mitt_ tilfelle.

Men det var det som skjedde(mulig noen spill funka, men ikke mange nok til at jeg ville beholde win2k)

 

Har en kamerat som bruker win2k og jeg forklarte han hele greia og da sa han at jeg måtte legge inn en "fix" (husker ikke hva den het). Det var en kompatibilitetsfix men måtte hentes fra MS sine sider(ikke via Windows Update).

Så langt kom jeg ikke da jeg ble rimelig pissed og sletta win2k etter en halvtime :smile:

Lenke til kommentar

Tror jeg har samme problem som deg kjeols. Diverse spill låser seg og 3DMark2001SE fryser når jeg krysser av "disable title screens between tests". Noen som har peil på hva det kan være noe galt med? Ikke noe på maskina er overklokket, og CPU holder seg på 40+ grader.

 

EpoX 8KHA+

AMD XP 1700+

512 DDR

ATi 8500

IBM 60GB (60GXP)

Eizo 21" F980 =D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...