quakie Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Hei!! Nå er snart tiden for å velge fag til VK1 her. Jeg går på GK-Allmenn. Siden jeg ikke er spesielt interessert i realfag(kjemi, fysikk, matte osv..) Har jeg tenkt til å ta disse fagene(disse er ganske bestemt!): Samfunnskunnskap(5t) Mediekunnskap(5t) Også et eller to fag til, tenker da på disse: Organisasjonslære(3t) og samfunnsøkonomi(3t) Undrer da på om jeg skal ta begge disse eller bare en av de Jeg må jo ta minst 12 timer studieretningsfag/valgfag.. Men hvis jeg tar flere får jeg jo mindre timer i 3 klasse(VK2) Er det noen som har valgt disse fagene, event har noen meninger.. Så bare skrik ut!(ikke noe er for dumt Vil jo vite om det er lurt å ta disse fagene videre, tror dette vil passe ganske bra. Likte det greit på Ungdommsskolen og jeg liker IKKE så mye realfag Bare å spørre hvis dere lurer på noe! Skal bestemme meg innen førstkommende mandag, så ville vært fint å få mest mulig svar før da;) Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 det er lurere å ha 3 studeretningsfag som du tar begge årene enn å ha 4 ett år og 2 eller 3 det andre året. ellers får du bare velge det du intreserer deg for. Lenke til kommentar
quakie Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 Som sagt er jeg ganske sikker på samfunnskunnskap og mediekunnskap. Må vel antageligvis velge 1 eller 2 fag til, er usikker på det. Men hvis jeg velger to til så blir det muligens veldig mye å gjøre? Er det noen som har valgt det som kan forklare hvordan det er. Hva dere gjør osv... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Det er jo best å ha studierettningsfagene over både andre og tredje - da åpner det seg for fordypning. Og fordypningspoeng er jo kos? Samfunnsøkonomi tror jeg kan være et spennende fag - det er meg bekjent mest muntlig i andre, mens man i tredje foretar "enkle" beregninger og jobber mer skriftlig. Organisasjonslære er ikke et fag jeg kjenner noe til, men i utgangspunktet høres det jo ut som et smart fag å ta med seg videre? Men viktigst av alt er jo at du får med det du kan av poeng. Og da lønner det seg jo og ha fagene over begge årene... Lenke til kommentar
quakie Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2006 Har nå mest sannsynlig bestemt meg for å ta mediekunnskap og samfunnskunnskap. Men er usikker på det tredje faget.. Blir vel enten organisasjonslære eller samfunnsøkonomi. Kan noen forklare meg litt mer om disse fagene(helst noen som har de) og om de er bra å ta i forhold til de andre fagene jeg har tatt? Noen som har samfunnskunnskp og/eller mediekunnskap kan vel også forklare hvordan det er og hvilke fag dere har i tillegg Jeg vil vite ALT!! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 2SK var grusomt kjedelig, men lekende lett. 3SK-A er heller ikke spesielt utfordrende, og betraktelig mer artig enn 2SK. Hadde 2SK, 2MX og 2FY på VK1, har 3SK-A, 3MX og 3ENG i år. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Jeg lurer også på mediekunnskap. Vil vite absolutt _ALT_ om det faget. Hadde vært veldig fint Hvordan er valgende videre på VK2 for mediefag? Takker så mye for svar! Lenke til kommentar
quakie Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 Jeg lurer også på mediekunnskap. Vil vite absolutt _ALT_ om det faget. Hadde vært veldig fint Hvordan er valgende videre på VK2 for mediefag? Takker så mye for svar! 5602602[/snapback] jeg bestemte meg hvertfall for mediekunnskap, samfunskunnskap og samføkonomi Mediekunnskap gleder jeg meg ganske mye til. Lage plakater, presentasjoner, jobbe sikkert mye med data.. osv Spennende tror jeg!! På denne siden kan du lese mye om fag!! http://www.ped.lex.no/ Lykke til!! Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Samfunnsøkonomi er et veldig godt valg! Det er det desidert mest interessante faget som eksisterer på vidregående skole. Du lærer MYE nyttig om hvordan økonomien i et samfunn fungerer helt fra grunnen av, gled deg! Lenke til kommentar
quakie Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 Samfunnsøkonomi er et veldig godt valg! Det er det desidert mest interessante faget som eksisterer på vidregående skole. Du lærer MYE nyttig om hvordan økonomien i et samfunn fungerer helt fra grunnen av, gled deg! 5653942[/snapback] Ok, da vet jeg det Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Sorry for å bumpe en så gammel tråd, men ligger det eksamensoppgaver+karakter utpå nettet noen steder? Ønsker å vite hva som kreves. Skal ta Samfunnsøkonomi som privatist (Vk1 og Vk2) for å få alle fordypningspoengene. (Har hatt 2sk, 2mx, 2fy, 2eng, 3engB, 3Skb) Lenke til kommentar
EDB Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 www.udir.no har en del eksamner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå