Gå til innhold

Viasat SportN på dreambox?

Anbefalte innlegg

Hei!

Eg har en dreambox med org viasat gull kort. Da skal eg i følge viasat har SportN. Eg finner kanalen, men eg får hele tiden beskjed om at eg ikke kunne dekryptere denne kanalen. Tidligere hadde eg det inne i en kort periode, men er nå borte.

Eg har alle andre kanaler som eg skal ha, det er da bare denne som mangler. Går ikke denne på dreambox? Eller trenger eg bare å be viasat om å sende "signal" om å åpne den?

I følge dem var ikke dette nødvendig.

Noen med dreambox her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, Viasat(NDS) og CanalDigital(Conax) fungerer fint på dreambox. Men VS og CD liker det ikke, selger det ikke til deg om de vet at du har det, hjelper deg ikke, osv. Det er slik de ikke støtter det.

Ellers har eg kjørt både CD og VS knirkefritt på DB i over 1 og et halvt år(noe tull var det i begynnelsen da ;) ), med både full pakke på CD og VS.

Eneste problemet til nå er da faktisk SportN. Så spørsmålet blir om dette er en form for innholdstype som ikke fungerer på DB, eller kodesystem som ikke virker på DB enda? Bla informasjonskanalene og ekstra kanalene til leverandørene fungerer ikke på DB(vær, nyheter, spill, utvidet EPG), og tenkte da kanskje at dette var blitt en slik kanal(tjeneste).

Lenke til kommentar
Joda, Viasat(NDS) og CanalDigital(Conax) fungerer fint på dreambox. Men VS og CD liker det ikke, selger det ikke til deg om de vet at du har det, hjelper deg ikke, osv. Det er slik de ikke støtter det.

Ellers har eg kjørt både CD og VS knirkefritt på DB i over 1 og et halvt år(noe tull var det i begynnelsen da ;) ), med både full pakke på CD og VS.

Eneste problemet til nå er da faktisk SportN. Så spørsmålet blir om dette er en form for innholdstype som ikke fungerer på DB, eller kodesystem som ikke virker på DB enda? Bla informasjonskanalene og ekstra kanalene til leverandørene fungerer ikke på DB(vær, nyheter, spill, utvidet EPG), og tenkte da kanskje at dette var blitt en slik kanal(tjeneste).

5574650[/snapback]

Vet at det går, men de selger ikke kort til den, du må få tak i det på en annen måte...

Lenke til kommentar

Jeg har også bilde på SportN med forrige Gemini image og NewCamd 6.01

Prøv å ring aktiveringstelefonen til Viasat, det pleier å funke med en gang. Husker ikke nummeret men det får du sikkert ved å ringe kundeservice. Du trenger kort nummer + nummer på billigboksen du stuet vekk.

Lenke til kommentar

Ja, da har eg fått bilde på SportN også.

Løsningen? Hehe ;)

Eg ringte Viasat kunderservice. De sa at de måtte sende aktiveringssignaler på nytt, bare for å ha gjort det. Men dette fungerte ikke på dreamboxen. Rart, egentlig. Men da hentet eg frem den gamle billigtuneren, koblet den til og satte kortet i. Under søket etter kanaler restartet den seg spontant. Igjen og igjen og igjen. Også ganske rart, da den fungerte veldig fint da eg stuet den vekk. Da dette heller ikke gikk fikk eg låne meg en Nokia 9802S. Denne var aldri brukt mot NDS før, så eg måtte først gå igjennom en lang og smertefull oppgradering(med hjelp fra viasat kundeservice). Dette var lørdag, og når eg endelig fikk oppgradert nokiaen hadde kundeservice stengt(typisk min flaks). Men eg måtte jo omregistrere kortet mitt mot en ny mottaker, og dette kunne eg gjøre via en automatisk tjeneste. Første forsøk feilet, og eg måtte vente i en time før eg kunne prøve på nytt. Andre forsøk like misslykket. Nok en time. Denne gang sørget eg for å registrere den tilbake til den opprinnelige boksen. Men siden denne var død var dette for min del like misslykket. Når eg så prøvde å registrere den nye boksen for tredje gang(4 timer etter) gikk det. Men SportN var enda ikke å se.

I dag, mandag, ringte eg 2 min etter at de hadde åpnet. De sendte åpningssignaler, og bingo. Bilde. Bort med nokiaen og tilbake med dreambox. Fortsatt bilde! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...