thomasr Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Viking__: Jepp, vold og tvang er tingen! Om sønnen din vil bli lege i stedet for advokat, kapp av hans høyre arm! Om han vil leve sammen med en mann i stedet for en dame, kapp av begge armene, gjerne hodet når man først er i gang! Selvfølgelig er ikke forhold og forelskelse «til for sex», og det å være homofil handler om langt mer enn sex, uvitenheten er slående. Lenke til kommentar
Viking__ Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Viking__: Jepp, vold og tvang er tingen! Om sønnen din vil bli lege i stedet for advokat, kapp av hans høyre arm! Om han vil leve sammen med en mann i stedet for en dame, kapp av begge armene, gjerne hodet når man først er i gang! Selvfølgelig er ikke forhold og forelskelse «til for sex», og det å være homofil handler om langt mer enn sex, uvitenheten er slående. 5622845[/snapback] Uvitennhet? Dude, dette er fastslått ved hjelp av forskning. Forelskelse er til for sex, og har vel egentlig ingen annan funksjon. Grunnen til at forhold varer lenger enn bare sex, er, som sagt, fordi dette gir ei best mulig ramme for oppvekst(to foreldre bedre enn ein forelder). Det bryr meg katten om kva det handler om å vere homofil; og selfølgelig handler det om meir enn sex, det ligg jo i logikken. Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Uvitennhet? Dude, dette er fastslått ved hjelp av forskning. Forelskelse er til for sex, og har vel egentlig ingen annan funksjon. 5622893[/snapback] «Dude», neste gang du leser noe om forskning bør du vurdere å tolke det på riktig måte. Evolusjonært sett er det rasjonelle grunnlaget for forelskelse og sex å videreføre genene, men emosjonelt sett er forelskelse som fenomen vesentlig mer kompleks, selv om de underliggende darwinistiske «motivene» tilsynelatende er enkle. Evolusjonære prinsipper er knekkende likegyldig for de fleste, om man ønsker å oppnå lykke er i alle fall ikke dette noe alle bør ta særlig hardt på. Lenke til kommentar
Viking__ Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Uvitennhet? Dude, dette er fastslått ved hjelp av forskning. Forelskelse er til for sex, og har vel egentlig ingen annan funksjon. 5622893[/snapback] «Dude», neste gang du leser noe om forskning bør du vurdere å tolke det på riktig måte. Evolusjonært sett er det rasjonelle grunnlaget for forelskelse og sex å videreføre genene, men emosjonelt sett er forelskelse som fenomen vesentlig mer kompleks, selv om de underliggende darwinistiske «motivene» tilsynelatende er enkle. Evolusjonære prinsipper er knekkende likegyldig for de fleste, om man ønsker å oppnå lykke er i alle fall ikke dette noe alle bør ta særlig hardt på. 5622934[/snapback] Forelskelse er mer kompleks.... det er korrekt. Men, underbevisstheten styrer forelskelsen; du kan ikkje sjølv bestemme kven du skal bli forelska i. Opplevelser som gjer sterke inntrykk(legg seg på underbevisstheten) kan forandre det meste, inkludert personlighet, og muligens seksuell legning. Underbevisstheten er igjen styrt (for det meste) av instinktiv tankegang. Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Jeg tviler ikke på at du kan få homofile til å få aversjoner mot sex («A clockwork orange», anyone?), jeg setter mer spørsmål ved fornuften bak det. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 (endret) Suncurtain: Bruker "han" som eksempel, vi mangler desverre et kjønnsnøytralt(inte-kjønn er ikke kjønnsnøytralt det er ikke-kjønn) ord og det ender med av folk flest bruker "han" selv om de ikke nødvendigvis mener kun menn. (Men jeg vurderer nå og i de situasjonene bruke ordet "hun" i de tilfellene som en salgs protest og ikke minst: hvilke reaksjoner jeg ville fått) Det er en grunn til at folk er homofile tross miljø som er sterkt heterofokusert, det kommer "innnenfra". Akkurat hva som foresaker det er det ikke så mye visst om. Jepp. 1/10 er homofile. Endret 17. februar 2006 av TLZ Lenke til kommentar
Zerblat Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Dere skjønner ikke. Vi er oppdratt av jenter til å være så snille og gode. Det strider også imot naturen. Vi er menn, eller ikke dere, men jeg og Vegis hvertfall. Vi skal være tøffe og sterke og skal skaffe mat og ly til familien vi har skapt. 5621134[/snapback] Rare greier, jeg har ikke noe imot homofile og kan godt være det selv for alt dere vet. Men samtidig kunne jeg sannsynligvis drept deg uten store problemer. Hvor får du detfra at homofile ikke kan være 'tøffe' og 'sterke'? Noen her har sett litt for mye på TV. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Mot slutten ventet jeg egentlig at innleggene til Sir Winston skulle bestå av "ooh ooh oooh OH OH OH *trampe og slå i bakken*." Fascinerende utvikling; fra homofili er galt til at mennesker ikke er dyr til ekte menn hater homofile, de som forsvarer dem er rompiser selv til kvinner hører hjemme i kjøkkenet. Jeg går enda lengre enn mine tidligere påstander, ved å si: Det er helt naturlig å være homofil, bifil, nekrofil, dendrofil, pedofil, tilbakestående, skeivhendt, lav, tykk, nervøs, ha høydeskrekk, være redd for å fly, ha S&M-fetisj, ha forfetisj og like å bli slikket i øret av en giraff mens man hører på Iron Maiden. Lenke til kommentar
EJN Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 og like å bli slikket i øret av en giraff mens man hører på Iron Maiden. 5623670[/snapback] Så jeg er ikke den eneste? Lenke til kommentar
Suncurtain Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 og like å bli slikket i øret av en giraff mens man hører på Iron Maiden. 5623670[/snapback] Så jeg er ikke den eneste? 5623816[/snapback] Ta bort giraffen, så er vi to. Har hørt at giraffer har ufattelig dårlig ånde. Lenke til kommentar
Viking__ Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Jeg tviler ikke på at du kan få homofile til å få aversjoner mot sex («A clockwork orange», anyone?), jeg setter mer spørsmål ved fornuften bak det. 5623040[/snapback] Vel, då er me vel enige då. Det var bare eit tankeeksperiment som selvfølgelig ikkje skal settast ut i live. Jepp. 1/10 er homofile. Jaha... Så dersom du stiller 10 tilfeldige elever på ei rekke, så er ein av dei homofil? Trur ikkje da du... Egentlig så er det 3-7/100 som er homofile. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 (endret) Jepp. 1/10 er homofile. Jaha... Så dersom du stiller 10 tilfeldige elever på ei rekke, så er ein av dei homofil? Trur ikkje da du... Egentlig så er det 3-7/100 som er homofile. 5626940[/snapback] Ja! lol! Hvis du stiller opp 100 tilfeldige elever på en rekke, så er 3 homofile, 2 bifile, 12 heterofile med bifile tendenser. En hemofroditt som er halvt dverg og halvt eskimo? Åneidu, den må du lenger ut på landet med, her jeg bor er det bare vanlige folk. Endret 18. februar 2006 av Munch Lenke til kommentar
rob|n Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Jeg har ingenting imot homofile, bare dei ikke prøver seg på meg. Jo flere homser, jo flere damer til meg Lenke til kommentar
Viking__ Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Jepp. 1/10 er homofile. Jaha... Så dersom du stiller 10 tilfeldige elever på ei rekke, så er ein av dei homofil? Trur ikkje da du... Egentlig så er det 3-7/100 som er homofile. 5626940[/snapback] Ja! lol! Hvis du stiller opp 100 tilfeldige elever på en rekke, så er 3 homofile, 2 bifile, 12 heterofile med bifile tendenser. En hemofroditt som er halvt dverg og halvt eskimo? Åneidu, den må du lenger ut på landet med, her jeg bor er det bare vanlige folk. 5627384[/snapback] Ka... Ka e poenget ditt? Forresten så fant eg kilda mi igjen, og det var visst 3-5% som var homofile. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Jepp. 1/10 er homofile. Jaha... Så dersom du stiller 10 tilfeldige elever på ei rekke, så er ein av dei homofil? Trur ikkje da du... Egentlig så er det 3-7/100 som er homofile. 5626940[/snapback] Ja! lol! Hvis du stiller opp 100 tilfeldige elever på en rekke, så er 3 homofile, 2 bifile, 12 heterofile med bifile tendenser. En hemofroditt som er halvt dverg og halvt eskimo? Åneidu, den må du lenger ut på landet med, her jeg bor er det bare vanlige folk. 5627384[/snapback] Ka... Ka e poenget ditt? Forresten så fant eg kilda mi igjen, og det var visst 3-5% som var homofile. 5627786[/snapback] Link? Lenke til kommentar
Viking__ Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Jepp. 1/10 er homofile. Jaha... Så dersom du stiller 10 tilfeldige elever på ei rekke, så er ein av dei homofil? Trur ikkje da du... Egentlig så er det 3-7/100 som er homofile. 5626940[/snapback] Ja! lol! Hvis du stiller opp 100 tilfeldige elever på en rekke, så er 3 homofile, 2 bifile, 12 heterofile med bifile tendenser. En hemofroditt som er halvt dverg og halvt eskimo? Åneidu, den må du lenger ut på landet med, her jeg bor er det bare vanlige folk. 5627384[/snapback] Ka... Ka e poenget ditt? Forresten så fant eg kilda mi igjen, og det var visst 3-5% som var homofile. 5627786[/snapback] Link? 5627950[/snapback] Kilda mi var naturfag boka mi..... I følge Wikipedia varierer estimata mellom 0,5 til 17%, så det er langt i fra eit sikkert tal. Men den største grunnen til at tala varierer så masse, er nok at det er ulike defnisjoner på homofili. 0,5 hørest for lite ut, mens 17% må ha biseksualitet medrekna. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Ca 20% høres ut som et korrekt antall som tenner på det samme kjønnet, dvs homo- og bifile. Det sies at omtrent 2-3 i hver klasse på 25-30 elever er homofile, noe som kan stemme. Det er mange som ikke oppdager det før senere i livet, og mange som ikke tør si det på ungdomsskolen. Viking__: Hvis du er 14-18 og fortsatt går på skole, skal du ikke se bort ifra at de 2-3 i klassen din som er homofile enten ikke har akseptert det enda, eller ikke tør å si det. Lenke til kommentar
Sir Winston Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Ca 20% høres ut som et korrekt antall som tenner på det samme kjønnet, dvs homo- og bifile. Det sies at omtrent 2-3 i hver klasse på 25-30 elever er homofile, noe som kan stemme. Det er mange som ikke oppdager det før senere i livet, og mange som ikke tør si det på ungdomsskolen. Viking__: Hvis du er 14-18 og fortsatt går på skole, skal du ikke se bort ifra at de 2-3 i klassen din som er homofile enten ikke har akseptert det enda, eller ikke tør å si det. 5628364[/snapback] Du er homofil sikkert. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Sir Winston: Du er fascinerende. Du sier du er gift med barn, men du framstår som en usikker 14-åring som desperat prøver å passe inn blant de kule guttene i klassen, så du slenger dritt om alle de det er kult å hate, deriblant homofile. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Familie = partner og eventuelle barn. Hva består din familie av, siden du stusser på hva det betyr? 5621359[/snapback] Min familie består av meg, kona og 3 jentebarn. Hvorfor er jeg en av vinnerne her i livet? Fordi jeg er mann. Homofile er ikke menn. De er noe annet for seg selv i kategorien Pedofile/nekrofile. 5621365[/snapback] Hva er din definisjon på menn? Jeg må forresten si: HAHAHA DOUCHEBAG. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå