Gå til innhold

Noen som har byttet pumpen til zalman reserator?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har låner en waterchill pumpe nå, og med dual xtreme black ice raddis, fikk 7 grader lavere temp cpu og gpu med bedre pumpe. Dvs at zalman pumpen i tanken ikke har nok power i seg. Skal kjøpe meg en eheim 1250 snart, og kanskje bruke tanken som vanntank, og ta ut pumpa som allerede er der... Om du finner denne guiden så post her :thumbup:

Endret av samye83
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Her er en som har brukt en Hydor L20 i reseratoren sin. :D

Han har også modifisert den med en slange slik at det varme vannet blir ført til toppen av tårnet, ganske lurt egentlig. Men hadde kanskje fungert enda bedre med en plate nedi som delte reseratoren i to deler, slik at vannet blir kjølt på vei opp og ned.... :cool:

EDIT: Jeg har forresten et par små pumper liggende som passer fint oppi en reserator.

Endret av aspstein
Lenke til kommentar

Siden jeg har skaffet meg iwaki pumpe, har jeg lyst til å koble eheim 1250 til zalman reserator. Da blir det garantert nok power, hehe. Tror neppe jeg har plass til 1250 inni tårnet, men den kan kanskje være utenfor. Reserator skal være påmontert på htpc'en min, en opty [email protected]/1.45v og et 9600xt skjermkort. Trenger kanskje ikke å bytte pumpe mer. Før hadde jeg kun zalman på gaming settet mitt, og da hadde jeg dual xtreme raddis tilkoblet. Derfor ble pumpa for svak. Får bare prøve ut, om tempen blir høy, kobler jeg en procore raddis til og pytter pumpe.

Edit: Den slangen der hvor han har plassert trekker vannet ut til resten av systemet. Dvs at vannet kommer ut der. Vannet blir ikke ført inn på toppen, men bli pumpet ut på toppen. Hmmm... rar formulering, si fra hvis du ikke forstår hva jeg mener, hehe :tease:

Har du noen sterke og små pumper?

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...