cola boy Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Jeg har kjøpt en 250gb ekstern harddisk men den kommer ikke opp i "min datamaskin" kan det være fordi jeg ikke har formatert den? hvordan gjør jeg det? lurer på hva som er galt? Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Den må formateres ja. Høyreklikk på "min datamaskin" trykk på behandle, så lagringsplass, og så diskbehandling. Derfra kan du velge den nye disken, og formatere den. Velg hurtigformatering. Lenke til kommentar
cola boy Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 kan ikke trykke på den det står "utildelt" Lenke til kommentar
cola boy Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 Noen som hvet hvordan jeg formaterer den?? Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 kan ikke trykke på den det står "utildelt" 5574138[/snapback] Du har forsøkt å høyreklikke på den i diskbehandling? Lenke til kommentar
cola boy Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 går ikke, dritt harddisk!!!!!! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Du må lage en partisjon først. "Utildelt" betyr at det ikke er laget noen partisjon. Når du har laget en partisjon kan du formatere. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) For det første. Har du en eller flere disker? Da skal det ikke være så vanskelig. Hvis du har to disker så setter du den første som primary slave og den andre som secondary slave. Har du en derimot (den du kjøpte nå da) så må du huske på å sette den som primary slave. Gå inn på BIOS og sjekk om den finner den der. Sjekk kabler og strøm også. La maskinen fortsette inn til Windows. Gjør slik: Start -> Kontrollpanel -> Ytelse (den blåe kaka) -> Administrerende Verktøy (den mappa med hammer og PC ved siden av) -> Computer Management (den PC'en med blå skjerm der). Når du er inne der går du inn på Disk Management, under lagring. (har Engelsk Windows, hehe). Sett i gang og formater. Jeg vet ikke om det går ann å lage partisjoner med Windows (bortsett fra når du innstalere Windows så klart) selv, men jeg bruker i så fall PartitionMagic 8.0. God og lettvint program for tweaking i harddisker. Last ned Partition Magic 8.0 her. Tror det skal funke da. Endret 9. februar 2006 av onyX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå