Gå til innhold

Semiåpent eller lukket headset?

Anbefalte innlegg

Som emne sier lurer jeg på hvilken type headset jeg bør velge.

Headsettet skal kjøpes inn til TG i år, er det da en fordel at det er lukket? (med tanke på bråk)

Headsettet skal i hovedsak brukes til spilling.

Jeg har tenkt på disse to, et semiåpent og et lukket:

Plantronics Audio 90

Koss SB45

Andre alternativ til lukkede headset:

IceMat Siberia

Creative HQ-1700

Synes IceMat'en er litt dyr og har dårlig mikrofonløsning, mens Creative'n ikke har mikrofon i det heletatt.

Hva synes dere, med tanke på ytelse og pris?

Mvh Jøran

Endret av jøran
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IceMat'en er vel ikke lukket i det hele tatt?

Tror HW har bomma litt i spesifikasjonene.

Jeg har ikke hørt noen av de nevnte modellene selv, men etter å ha lest diverse tilbakemeldinger, er jeg ganske overbevisst om at disse tre er bedre alternativer:

- Sennheiser HD201

- Sennheiser HD205

- Beyerdynamic DT231

Sjekk Produktguiden for priser.

Sennheiserne demper faktisk ganske bra.

Hvis du absolutt må ha mic, er Beyerdynamic DT234 kanskje det headsettet som gir mest ytelse for penga. Men det er jo litt dyrt, da.

Endret av JensL
Lenke til kommentar

Jeg kan vel bare fortsette å anbefalle Beyerdynamic dt231 som jeg har hatt et år snart nå. Funker knallbra og er imponerende balanserte til å være såpass billige. Nå fikk jeg de for 400kr da...koster vel litt mer nå.

dt234 er akkurat de samme som dt231, bare med mic.

Lenke til kommentar
Synes det ble litt dyrt.

Dessuten vil jeg helst ha et headset med mic.

Andre som har meninger?

5578331[/snapback]

Hvis du spiller mye og er litt interessert i lyd bør du legge litt penger i et bra headset.

Jeg byttet fra Koss PortaPro til Sennheiser HD 280 Pro. Forskjellen er mildt sagt enorm.

Her er et headset som vil fungere bra til spilling. (hvis ikke du da har et bra lydkort i pc'en din?)

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Du må nesten bestemme deg for mic eller ikkje. Utvalget blandt dei utan mic er mykje større.

I din prisklasse med mikrofon ville eg valgt Koss SB45. Eg har prøvd Icemat Siberia, men synest ikkje det var så bra. Mikrofonløysinga er eg heller ikkje så imponert over. Skulle eg hatt eit sett utan mic montert på hovudtelefonane ville eg ikkje valgt Icemat. Då ville eg heller kjøpt eit bra Sennheiser eller Beyerdynamic-sett og funne ein annan mikrofon.

Sennheiser PC160 skal visst være gode, men eg er litt i tvil på kor lukka dei er.

For å svare på spørsmålet: Lukket. Eg har prøvd det meste til PC og er ikkje i tvil om at lukka headset er min favoritt. Spesielt sidan du skal på TG, der eg antar desibelnivået er atskillig høgare enn heima.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Man får mye for pengene ved åpen senheiser ,men nå ville jeg alltid lagt endel i hodetelefoner. Selv har jeg hodetelefoner og forsterker for rundt 9000kr (norsk pris) ,men prisen i utlandet er endel mer behagelig.

Beyerdynamic DT770pro er veldig fine til det meste ,men jeg synes de er veldig mørke til det meste. Men de er en dypbass som jeg aldri har hørt maken til. Har også beyerdynamic 770m ,men disse er langt fra like morsomme. Flere som har sagt når jeg koblet opp 770pro på en god forsterker "det var jo som å ha 2stk 12" rundt hodet" , og det er slik at ørevoksen fort ligger igjen i hodetelefonene pga stort lufttrykk. Angrer på at jeg byttet fra 770pro til 770m. men 1400kr er kanskje litt mye? Jeg ville droppet det nyeste og feteste skjermkortet /spillet og kjøpt noe som du kan ha i årevis og være fornøyd med.

770pro er 18db lukket (det er mye!) og 770m er dempet 35db.. 770pro er endel mer behagelig å ha på ,men 770m passer perfekt hvis det støyer. Jeg kan feks sitte på et fly/tog/buss og ikke høre noe som helst annet enn musikken ved normalt lyttevolum. Men pass på at du ikke går glipp av viktig innformasjon og blir sittende igjen alene på tbanen (jeg gikk glipp av at vi skulle bytte togsett idag , kom en å banket meg på skulderen etter at alle andre var ute)

434a78174d3a468e85df537a5b04da75.JPG

DT770pro.

headfi.JPG

DT770 til høyre og SR125 til venstre. Tror de velurputene hadde blitt slappe ganske fort hvis de hadde vært på 770m siden de trykker endel med hodet (som kan bli slitsomt ,men det er en vanesak)

Endret av CFD
Lenke til kommentar

Sennheiser HD515

Disse er noe billigere enn de 2 modellene over (555/595), og om du ikke skal høre på musikk fra hifi anlegg til 100k, er de bra nok til det meste annet.

Sitter med et par på meg akkurat nå og hører på musikk, de er bare SÅ gode å bruke, har vel brukt de i 24timer + i strekk på det lengste, uten å bli sliten i ørene eller "svett" på hodet, ikek trykker de heller etter du har fått tilpasset de litt.

Mic kan du vel like gjerne kjøpe ved siden av, da denne bare blri i veien når du skal bruke headsetet utenom spilling med vt.

Som endel sier, du har igjen enormt for å bruke litt ekstra på et skikkelig headset, jeg anbefaler Sennheiser HD515 sterkt, ok pris, og kjempe kvalitet og komfort. :w00t:

Endret av agony
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...