Gå til innhold

*løst*, har bestillt 2*1GiB

Suncurtain

Anbefalte innlegg

Jeg har sett rundt på forumet, og funnet ut at en gamer som jeg trenger 2GB, fra før har jeg et 2* 512 ocz-sett som jeg kjøpte i jula, så jeg det jeg lurer på er:

Går det bra å kjøpe et slik sett jeg har i tillegg til det gamle, eller bør jeg selge dette og kjøpe et 2* 1GB-sett, selv om detter er dyrere (altså, er det verd pengene?) Eller er det kanskje nok å kjøpe et 2* 256-sett i tillegg slik at jeg får 1,5Gb?

Har et AMD s939 system med ASUS A8N-VM CSM hovedkort.

:)

Endret av Suncurtain
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Det kan hende at 4 x 512MB er det rette. Enkelte hovedkort greier fint 400mhz med 4 stk brikker. Du vil i tillegg kunne kjøre med strammere timings enn hva 2 x 1024 som ofte er dårligere spesifisert. Obs obs dette gjelder ikke alle hk og må testes. :)

Lenke til kommentar
mulig jeg tar veeeldig feil, har ikke så god peilig.. Men kan man ikke få bedre ytelse ved å parallellkoble 4 512 mb brikker, enn å kjøpe en brikke på 2048 ?

5603940[/snapback]

Hvor mange 2gb DDR brikker har du sett i butikkene? ;)

Såvidt jeg ser er 2 vs 4 minnebrikker største ulempen å måtte kjøre i 2T, med klokking så må man vel det uansett..

Uansett er 2stk 1gb brikker å foretrekke om man klokker eller ikke pga senere oppgraderinger..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...