Kridal Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Hei! Jeg skal kjøpre meg en sandisk e200 når den kommer ut.. Lurer på hva dere der ute ser på som minuser ved denne spilleren.. Mange kommer nok til å nevne lite plass, men det holder for meg.. men det er noen få ting jeg lurer på, og håper noen vet..?? - er det mulighet for å ta opp video på den (fra tv etc) - er det mulighet for å koble spilleren til tv-en slik at man kan vise bilder/film? - hvordan legger man sanger over på den? er det sånn play-to-go eller hva det heter? Håper noen vet svaret på spørsmålene mine.. Vil også veldig gjerne vite om hva dere syns er negativt med spilleren, eller positivt da.. På forhånd TAKK!! Lenke til kommentar
Kridal Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 en ting til går det ann å legge inn bilder på den via minnekortet?? hmm.. sitter bare å gleder meg til slutten av mars jeg nå Lenke til kommentar
Dren Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Hei på Markedshøyskolen i Oslo driver 3 studenter nå med en "liksom" kampanje for Sansa e200. Det vil si at Sansa e200 mp3 tas i betraktning og vurderes opp imot deres sterkeste konkurrenter. Disse konkurrentene er ikke bare Mp3 spillere på størrelse mindre enn knyttneven, men større HD spillere og mobiltelefoner.Konkurrentene er; 1. iAudio U3 2. Creative Zen Vision:M 3. Ipod Video men også mobiltelefoner som utgjør et alternativ for de som ønsker "alt i et" for å nevne noen er dette Samsung Sgh i300 (3GB) og Sony Ericsson W800, W810i. Etter å ha gjort en konkurrentanalyse kan man ikke trekker svært store forskjeller fra disse multimedie avspillerne. Konkurrentene har nesten blitt like gode på markedet. De er flinke til å lære av hverandre. Det blir nesten valg etter situasjon og personlig interesse. Hva skal du hovedsaklig bruke den til (Trening, Data-hjeme, fram og tilbake til skole/jobb/trening og hvor? Er du på utkikk etter en liten spiller med god lagringskapasitet, god fargeskjerm og mange nyttige funksjoner bør du velge Sansa e200 fremfor iAudio U3. Er du derimot kravstor på lyd og liker morsomme, men unødvendige ekstra funksjoner bør du gå for iAudio U3. Er du den som ikke preges av stor størrelse, men bærer jakke med "store lommer" og liker å ha mp3'en der fremfor i buksalomma, da har du valget mellom Ipod Video, Creative Zen Vison:M og Iaudio X5. Valget mitt hadde vært Creative Zen Vision:M det er ikke for 0 grunn at den anbefales av både hardware.no, itavisen.no og extremeMHz.com. her ser du utdrag av konkurrentanalysen: Sansa e200 konkurrer med mp3 avspillere i alle formater som for eksempel harddisk og flash mp3, multimedia avspillere og mobiltelefoner. Ved å avgrense konkurranseområdet på grunnlag av forbrukerkriterier (Se nedenfor) kommer vi frem til få antall konkurrenter som utgjør en direkte trussel ovenfor salget av Sansa e200i fremtiden. Kriteriene er: 1. Lagringskapasitet 2. Funksjoner 3. Batteritid 4. Pris 1 – iAudio U3 Utviklet av Cowon Systems Inc med tanke på fremtiden, er iAudio U3 spekket full av funksjoner man også finner flertallet av i Sansa e200 (jmf. Produktpresentasjon). Den er praktfull på lyd og fargegjengivelse og leverer ekstrafunksjoner så det holder. I forhold til Sansa e200, Ipod Video og Samsung i300 mobiltelefonen trekker lagringskapasiteten (1GB) og størrelsen på skjermen (1.2 tommer) ned. + Batteritid, farger, funksjoner - Lagringskapasitet, Skjermstørrelse 2 - Creative Zen Vision:M Markedets ”Ipod killer” heter Creative Zen Vision:M. Zen Den er bedre enn Ipod Video på mange områder som f.eks farger, lyd og videokonvertering. Det negative ved spilleren som trekker den er tykkelsen og vekten. Batteritiden er heller ikke imponerende, men Creative har klart å skvise ut 4 timer mer ut batteriet enn Apple med sin Ipod Video. + Gode farger, skjermstørrelse, lyd, design, funksjoner - Tykkelsen, vekt 3 – Ipod Video Ipod Video er tiltross for den relativt ”store” størrelsen (6.1 x 1.4 x 10.4 cm) en god konkurrent i mp3 markedet. Design, lagringskapasiteten (30GB) og skjermstørrelsen (2,5tommer) trekker opp. Svært lavt batteritid (10t), dårlig farger, ingen radio og digitafon trekker svært ned iforhold til iAudio U3 og Sansa e200. + Lagringskapasitet, skjermstørrelse, Design - Batteritid, funksjoner Moderne Mobiltelefoner Nylig ser vi en økning i salget på mobiltelefoner i Norge fra 2.03 millioner solgte i 2004, til 2,35 millioner solgte i 2005. Dette er en økning på 14% som hovedsaklig kan tilskrives mobilprodusentenes kontinuerlig innsats, men også av markedets pådrivere (Ungdommen). De siste 3 årene har vi sett en eksplosiv utvikling av mobiltelefoner som et multimedia senter eller såkalt ”Underholdnings produkt”. Lenke til kommentar
Dren Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 PS! Det er ikke offentliggjort om man kan koble den til tv'en, men man kan overføre ved drag-click-drop metoden, og du kan også overføre dokumenter, video, bilder direkte til minnekortet fra pc'en. Å ta opp video når den er koblet til TV kan du ikke, det er fortsatt en vei det der.. men du kan ta opptak direkte fra radio. Lenke til kommentar
Kridal Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 hjalp masse dette her!! Tusen takk!! Hvis noen andre har noen innspill så bare kom med det.. trenger all den hjelp jeg kan få Lenke til kommentar
Kridal Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 Noen som vet den eksakte datoen den kommer ut?? Vil den komme ut like tidelig i norge som resten av europa/usa?? Lenke til kommentar
Kridal Skrevet 28. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2006 stadig ingen som vet om man kan koble spilleren til Tv-en?? Er en viktig del for meg! Og noen som vet om nettsider med flere bilder? Rart at de bare har lagt ut et bilde vel? Eller.. Lenke til kommentar
annie2 Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Det er enda en god stund til den kommer, og informasjon pleier å komme rundt det tidspunktet en spiller har kommet i salg. Det er først når de første brukerne har fått sine vanter på en slik sak at vi får virkelig interessant informasjon. Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 PS! Det er ikke offentliggjort om man kan koble den til tv'en, men man kan overføre ved drag-click-drop metoden, og du kan også overføre dokumenter, video, bilder direkte til minnekortet fra pc'en. Å ta opp video når den er koblet til TV kan du ikke, det er fortsatt en vei det der.. men du kan ta opptak direkte fra radio.5578602[/snapback] Med "drag-click-drop-metoden" mener du at man bare kan dra filer og mapper over til spilleren i utforsker og så sjekker spilleren id-tagene for å sortere musikken på spilleren? Uten at du trengen noen form for software på pcen? Håper det! Er ikke helt sikker på om den kan ta opp radio, på SanDisks sider står det: Digital FM tuner, on-the-fly FM recording*, and voice recording* not available in Europe Men dette er jo veldig teit om det stemmer, hvorfor skulle ikke den europeiske utgaven ha radioopptak? Her er et par linker til artikler om spilleren (med fine bilder ): Nyhet på Digilog CNETs anmeldelse Artikkel på bit-tech.net Lenke til kommentar
Pug Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 stadig ingen som vet om man kan koble spilleren til Tv-en?? Er en viktig del for meg! Og noen som vet om nettsider med flere bilder? Rart at de bare har lagt ut et bilde vel? Eller.. 5681213[/snapback] Om videofunksjonalitet er viktig for deg bør du kanskje vurdere en annen spiller. Creative Zen Vision:M har TV-ut, 30gb (plass til rikelig med video) og en stor og klar skjerm. Er ikke mange spillere, om noen som helst, som kan måle seg med Vision:M. Lenke til kommentar
annie2 Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Jeg tror ikke video på e200 er noe særlig. Den må konverteres, blant annet. Jeg tror det er færre frames per second. Men angående radio, så har ikke m250 det. Mitt spørsmål er om spilleren er anderledes når det gjelder hardware, eller om det er firmware som er anderledes i Europa. Om det siste er tilfelle skulle det vel teoretisk være mulig å bytte firmware og så få amerikanske egenskaper? Etter hva jeg har sett annet steds på nettet, er navigasjonen relativt lik på m200 og e200 serien. Min har for eksempel aldri blitt syncet, men navigasjonen foregår etter ID3 tagger. Lenke til kommentar
Pug Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Forresten, om du vil ha mulighet til å ta opp tv-programmer på en spiller bør du kanskje vurdere Archos AV420. Den har en stor klar skjerm, fått bra omtaler og kan ta opp video fra TV. Den er ganske gammel da, kan godt hende Archos har sluppet en ny modell av samme type eller noe sånt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå