0lav Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Hei! Har nettopp starter med C++ og skulle bare teste en "passord" ting for å lære og finne ut hvordan man gjør ting i C++, hvertfall: Jeg har en textbox og en Button. Når button blir trykt ned så skal dette skje: if(Form1::passord->text=="123456"){ MessageBox::Show("RETT!"); }else{ MessageBox::Show("FEIL!"); } } Alltså den skal sjekke om texten i texboxen "passord" er "123456". Dette vil ikke funke siden jeg får en error når jeg debuger den: c:\documents and settings\user\mine dokumenter\visual studio 2005\projects\toolbar\toolbar\Form1.h(101) : error C2248: 'System::Windows::Forms::Control::text' : cannot access private member declared in class 'System::Windows::Forms::Control' Jeg bruker MS Visual C++ 2005 Express Edition.. Håper noen kan hjelpe meg og på forhånd takk! Lenke til kommentar
Klette Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Start med noe annet en gui-programmering... les de en million andre postene her om emnet... Lenke til kommentar
0lav Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 Oki.. Takk for tipset! Men bare svar på det første jeg spurt om hvis dere gidder også.. Lenke til kommentar
dayslepr Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 kompileren sier akkurat hva du gjør galt det er som om du skulle ha skrevet: a = 5; b = 0; cout << a / b << endl; ..og den da sa «Error: Division by zero» e.l. ..støtter klettes forslag, spesiellt siden du ikke har postet resten av koden din. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 (endret) Litt på bærtur nå, daysleper? Kompileren maser om private members EDIT: Vel, nå er ihvertfall jeg litt mer våken. Du kom med et eksempel på hvordan kompileren sier ifra. hehe, da er jeg med Endret 9. februar 2006 av Nazgul Lenke til kommentar
dayslepr Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 (endret) huff .. det er jo akkurat det jeg sier .. det er glassklart hva som faktisk er galt her; om man vet hva private members er for noe -- og det er derfor jeg støtter forslaget til klette edit: andre gangen noen maser på meg ang. dette /eksempelet/ ... skjønner ikke hvordan folk misser poenget i det .. heh forsåvidt, så skjer feilen @ runtime, men det er lett å se hva som er galt når man ser meldingen fordet (i denne koden) -- og det var det som var poenget .. (meldingen han får er mer verbos, min er mindre -- men koden min er enklere .. differansen blir 0, altså et tilsvarende eksempel .. IMHO atleast) Endret 8. februar 2006 av dayslepr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå