fntd Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Kanskje denne tråden er plassert feil, og kanskje det er et hjernedøvt spørsmål, men jeg har aldri vært borti trådløst nettverk før Spørsmålet mitt til dere allvitende er som følger: Om jeg fra før av har 3 stasjonære datamaskiner i huset, som alle er koblet i nettverk med kabler, og jeg kjøper meg en laptop med trådløst nettverk; kan jeg da få tak i en eller annen plugg å sette i switchen, slik at jeg slipper å bytte om på hele opplegget for å få trådløst. Saken er det at å sette opp trådløs router og alt det der medfører vel også anskaffelse av trådløse nettverkskort til alle stasjonære maskiner, noe jeg ikke vil både på grunn av pengemangel og det at disse maskinene står fint der de står og ikke trenger annet enn kabel. Så spørmålet er som sagt, finnes det en "trådløs-plugg" (f.eks. en tcp-plugg med antenne?) jeg kan sette rett i den vanlige switchen, eller må jeg anskaffe en hel del utstyr? Takker på forhånd for all hjelp, da jeg som sagt er ny på dette med trådløst nettverk, og dere må unnskylde det dårlige språket Lenke til kommentar
koskov Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Kan ikke huske å ha lest om noe plugg noenplass som gjør det du beskriver.. men, jeg ville nok bare kjøpt meg en trådløs router istedet, de fleste har jo 4 tilkoblinger for kabel. Så bytter du den bare ut, kobler til dine stasjonære pc'er. Bruker en av de til å konfigurere routeren din og se om du får den bærbare opp å gå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå