Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internetten er ustabil

Anbefalte innlegg

Ofte internetten er veldig ustabil, sider laster ikkje heillt ferdig. Blir frakoblet programmer som msn og blir disconnected fra spill. Det rare er at det er 3 andre pcer på samme nettverk som det ikkje skjer med. Nettop formatert så har ikkje noko spyware eller virus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sier oss ingenting. Du må utdype mye mer hvis du vil ha svar!

- har dere kablet eller trådløst nettverk?

- skjer dette på en stasjonær eller bærbar maskin?

- er de andre maskinene, det ikke skjer på, stasjonære eller bærbare?

- hvilket modem/router har du?

- kommer det noen feilmld når du blir frakoblet, eller bare plutselig mister du all internett?`

- hva gjør du for å få det tilbake?

Lenke til kommentar

Vi bruker kabler i nettverket.

Det skjer på ein Stasjonær Maskin.

Den eine av di andre maskine i nettverket er stasjonær menst 2 er bærbare.

Har ein D-Link 804 og eit billion modem.

Nei kjem ikkje nokon feilmelding, blir vell ikkje direkte frakoblet. Kan bruke internett men må oppdatere siden 10 ganger og nokon sider kjem eg ikkje innpå i det heille tatt siden det tar fryktlig lang tid å loade. Visst eg ikkje frakobler msn når det skjer kobler den av og på i timesvis.

Gjør ikkje noko spessielt for å få det tilbake, pleier ikkje å hjelpe med å restarte modem & ruter eller sette meg rett inn i modemet.

Lenke til kommentar

Vell er ikkje heillt sikker på kordan eg setter opp DNS riktig. Har ikkje telenor men Bluecom og ingen andre i huset har problemer.

Har nettop formatert og fekk ein XP Home SP2 Engelsk Versjon cd av ein venn som eg brukte, veit ikkje om det kan være problemet.

Lenke til kommentar
Vell er ikkje heillt sikker på kordan eg setter opp DNS riktig. Har ikkje telenor men Bluecom og ingen andre i huset har problemer.

Har nettop formatert og fekk ein XP Home SP2 Engelsk Versjon cd av ein venn som eg brukte, veit ikkje om det kan være problemet.

5599378[/snapback]

står brannmuren i xp på? det hender seg den forårsaker slike problemer, spesielt om det er en brannmur til i nettet ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...