Stinmaker Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 hei, jeg har en dvd opptaker dvr-433 og forsterker vsx-915 når jeg kjører DTS signal til forsterkeren via optisk kabel så kommer musikk og andre effekter fram men ikke talelyden på de som snakker sammen. når jeg endrer signalet til vanlig stereo så kommer lyden noen som har en løsning? Lenke til kommentar
Ponnypetra Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Tale signalet ligger i senterkanalen, det kan være at du ikke får med dette i opptaket. Har du skjekket instillingene for opptakeren? Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Dette problemet har jeg av og til med min H/K DVD20. I menyen til DVD-spilleren kan jeg velge lydsignal, mellom <mpeg2/dts>, <dd> eller <pcm stereo>. Noen få ganger må jeg inn og bytte mellom dts og dd for å få med talen (senterhøyttaler) når jeg velger dts på filmen. De nyere H/K'ene justerer alt automatisk, men det var iallfall der problemet lå. På noen filmer måtte jeg altså bytte mellom dd og dts manuelt på selve DVD-spilleren. Har du dette valget? Lenke til kommentar
Stinmaker Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 takk for tipsene, det viste seg at ungene hadde løsnet kabelen til centerhøytaleren så problemet er løst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå