Gå til innhold

Kjøpehjelp, prosjektor mindre enn 10 000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Panasonic PT-AE700. Knallgod projektor til prisen. Ser ut til at den ligger såvidt over 10k, Sanyo PLV Z3 er også et godt alternativ. Vil du heller ha DLP er Toshiba MT200, Infocus 4805 og Benq 5120 gode alternativ.

5573021[/snapback]

DLP?

PLV?

Lenke til kommentar
Panasonic PT-AE700. Knallgod projektor til prisen. Ser ut til at den ligger såvidt over 10k, Sanyo PLV Z3 er også et godt alternativ. Vil du heller ha DLP er Toshiba MT200, Infocus 4805 og Benq 5120 gode alternativ.

5573021[/snapback]

DLP?

PLV?

5576456[/snapback]

PLV er type en del av navnet til Sanyo pj'en.

Sanyo og Panasonic er basert på LCD teknologi (Liquid Crystal Display)

Infocus, Benq og Toshiba er basert på DLP teknologi (Digital Light Processing)

Lenke til kommentar

SP 5000 skulle egentlig ikke til Norge fordi den offisielle importøren mente den var for dårlig...

Kontrastforholdet på 1200:1 er alt for dårlig til den prisen, og langt ifra holdbart når du skal se film.

Hvis du skal bruke pj'en mest til spill fra Pc kan det være en fordel å gå for LCD, da de gir høyere oppløsning pr. krone enn DLP.

Skal du se mest film mener jeg at DLP er marginalt bedre på sortnivå og hudtoner. Hvis du er usikker på om du er følsom for regnbuer bør du sjekke ut dette før du evt. går til innkjøp av en DLP projektor.

Lenke til kommentar

Jeg har en InFocus ScreenPlay 4805 og er veldig fornøyd med den. Kjører den på "powersave" modus hele tiden dvs ikke så lyssterkt(men god nok) og ikke så bråkete. God kontrast, lys-styrke og norske menyer.

Den skifter automatisk til forskjellige oppløsninger, med 800x600 som standard. Du kan stille inn størrelse og skarphet på bilde. Levetid på pæren er hele 3000 timer i powersave mode. Jeg har brukt den i 1/2 år daglig og ikke kommet over 1000 enda.

Jeg har sett den til salgs for 7-8000,- for få dager siden.

Anbefales

Endret av DaniXh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...