cybervision_ Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 (endret) Får i kveld den etterlengtede xbox premiumen min. En ting jeg har sett er at man kan jo bruke den på nettet. Jeg studerer på en skole der man får tilgang til nettet ved å registerere MAC adressen på nettverkskortet sitt. Må jeg gjøre noe lignende med xboxen, eller er det mulig å få nett gjennom den stasjonære? Har nemlig bare ei utgang fra veggen! Endret 8. februar 2006 av cybervision_ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 jeg har min koblt til en pc... så har jeg delt internett connection Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 Litt grønn på nettverk og sånn, så hvis du hadde hatt bry kunne jeg godt få teskjeversjonen. Hva slags kabel fra hvor til hvor? Hva gjør jeg på dataen? Har xp-sp2 på et Asus A8N-sli premium. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 les her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=532976&hl= Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 Oki, etter å ha lest tråden så er det slik at jeg bare kopler i 360en i nettverkshull nr2 og velger deling av nettverk på pcen? Og da får xboxen tilgang til xbox live og forskjellig snacks? Hva er forskjellen på vanlig windows xp og media center edition? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 ja... ,men du må åpne noen porter i rutern, jeg har NGT så jeg ,må fikse på det. men har ,mista passordet til ruter konfig innlog. har du media center ,,men xboxen kan du se på video filer og ta opp tv hvis du har tuner.. bruke den som en media center på tven... du må ha hørt om det. Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 (endret) Ikke hørt om det nei. Jeg har ikke ruter, kopler maskinen rett i veggen. Har hovedkort med 2 nettverksplugger. Trenger jeg noen kabler utenom de som er med i pakken? Fint med kjapt svar, skal avsted og hente den snart og greit å få kjøpt alt i en smekk. Endret 8. februar 2006 av cybervision_ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 ja da er det vell bare å koble inn fra boxen til pc og fra pc til veggen. å lastned herfra PC setup Lenke til kommentar
roolf Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Om det ikke funker å koble xboxen rett i veggen pga at nettverkskortet må registrers, anbefaler jeg at du setter opp en nettverksbro på PCen: 1. Koble xboxen til den ledige nettverksporten på PCen med en vanlig krysset nettverkskabel. (Regner med at det er en vanlig (ukrysset)nettverkskabel i kassen. Denne vil neppe funke til PC, men vil fungere om du får til å koble rett i veggen.) 2. I XP velger du kontrollpanel -> nettverk og internettstilkoblinger -> nettverkstilkoblinger. 3. høyerklikk på en av tilkoblingene og velg alternativet opprett bro mellom tilkoblinger. Trafikk fra xboxen skal da bli sendt inn til PCen via det første nettverkskortet og direkte ut gjennom det andre som allerede er koblet i veggen. Da burde det funke. Lykke til. Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 Fikk det til! Herlig Lenke til kommentar
roolf Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Bra! Funket det rett i veggen eller måtte du via PC? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Åsen NAT instillinger har du? Problemer med å få lastet ned demoer? Smetter inn et lite spm. Er eg på rett spor ang. åpning av porter til LIVe her? Endret 9. februar 2006 av Mala Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 NAT? (Grønnere enn gresset på nettverk) Neida, demoer, filmer, musikk, alt funker... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Åsen NAT instillinger har du? Problemer med å få lastet ned demoer? Smetter inn et lite spm. Er eg på rett spor ang. åpning av porter til LIVe her? 5579315[/snapback] jeg måtte Bridge conneections i wondows.. siden jeg har to nettverkskort i pcen.. xboxsen går igjenom pc.. etter jeg hadde åpna de portene og bridga funka det Hva ,men å lage en liste med alle norske 360 live spillere så vi kan spille sammen? ,min gamertag er TearJack Endret 9. februar 2006 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Ja har koble den over bro sia eg fekk boxen for noen uker siden. LIVE funker max, er bare det at eg har probleme rmed å spille Halo2/PGR over liver Sannt skal det sies at NAT er strict, er dette noe leverandøren må ta seg av? Endret 9. februar 2006 av Mala Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Jeg har 2 kontakter på HK, koplet i 360en, la inn .net framework, windows media remote, og tok å kjørte gjennom veiviseren for deling av internetttilkopling... Endret 9. februar 2006 av cybervision_ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Ja har koble den over bro sia eg fekk boxen for noen uker siden. LIVE funker max, er bare det at eg har probleme rmed å spille Halo2/PGR over liver Sannt skal det sies at NAT er strict, er dette noe leverandøren må ta seg av? 5579443[/snapback] det at du får Strict på NAT er at portene ikke er åppe i routern... NAT skal vere Open. ring til internett levradøren din så fikser de det eller sier hvordan ,man skal gjøre det Lenke til kommentar
Mala Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Vel eg er sikker på at eg har fått åpnet portene 88 og 3074,skal disse stå på TCP,UDP eller begge? HAr de åpne på begge foreløpig.. EDIT: Eg får faen ikkje spillt PGR3 online, hadde eg bare vert heime og ikkje på dette trådløse nettverket her på hybelen... Endret 9. februar 2006 av Mala Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå