Krister03 Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Noen som har noen tips om hvordan man kan gjøre et fotografi veldig malerisk..? Vet det må layers og strukturer til, men får liksom aldri til den skikkelige maleri-følelsen. Tenkte meg noe Odd Nerdrum-lignende stil. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Min erfaring er at det ikke er mulig å forvandle et vanlig bilde om til et "maleri", uten at resultatet ser ut som en billig samling av filtre. Den eneste måten jeg kjenner til som fungerer tilstrekkelig, er å male selv. Lenke til kommentar
Krister03 Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 Sjekk ut Lars Raun på foto.no sier jeg da... Lenke til kommentar
riktig Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Kan jo alltids leke med diverse teksturer fra malerier, eksperimentere med blending modes, bruke filtre og alskens.. Man kan komme ganske nærme med litt knoting. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Har sjekket ut Lars Raun nå, må si han har en del interessante etterbehandlinger på noen av bildene hans. Mulig jeg har et litt snevert syn på hva som defineres som "malerisk", men jeg kan ikke si jeg ser på noen av hans bilder som direkte "maleriske". Han bruker allikevel mange midler for å få noen av bildene til å miste sitt inntrykk av å være fotograferte, og mange av dem har en veldig hyppig bruk av teksturer. Hans lyssetting og fargebruk øker denne effekten, og mange av bildene får dermed et veldig spennende preg. Jeg tror "hemmeligheten" hans er hyppig bruk av teksturer som han blender sammen med bildet, for så å behandle farger ol for en enda mer dramatisk effekt. Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Breuer har en del maleriske bilder. Er vel noe på hjemmesiden, men også på Store Dyret. Mener han har beskrevet fremgangsmåten på Dyret, men jeg kan jo huske feil. Er absolutt verdt et søk hvertfall... Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 .. er 3d forresten, ikke foto, men samme det. Det er etterbehandlingen i Photoshop som gjør bildet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå