Gå til innhold

metallplate på baksiden av hovekortet!?


magg88

Anbefalte innlegg

heisann! jeg er noob på forumet:p

 

jeg kjøpte meg et nytt hovedkort ved merke: Asus A8N32-SLI Deluxe, nForce4 SLI X16, Socket-939, Dual-GbLAN, Firew, PCI-Ex16

 

jeg kjøpte meg også en stor zalman vifte til prossesoren som jeg lurer på åssen jeg skal feste.... Det fulgte med en plast-bit jeg skulle feste under hovedkortet så jeg fikk skru til vifta ordentlig... Men under hovedkortet sitter en metallsak i veien som sitter litt hardt... har ikke lyst til å rive den av viss dere skjønner :roll:

 

Så jeg lurte på om noen her visste om det bare er å rive den av eller en annen løsning... på forhånd takk :thumbup:

 

mvh Magnus...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

okej... takk for tipsene... :)

skal prøve meg litt fram... tror ikke platen sitter med skruer...(husker ikke 100% i og med dataen står hos en kamerat..) skal fortsette med den imorgen så det blir spennende ;)

 

btw: har ingen mulighet til å ta bilde... desverre :thumbdown:

Endret av magg88
Lenke til kommentar

Er du sikker på at du må ta den av da?

 

Jeg har samme hk og en zalman znps7000b-alcu kjøler...

 

Jeg fikk tilfeldigvis mitt kort idag også, men har riktignok ikke montert det enda.

 

Etter som jeg kan se, så passer festet til zalmanen rett oppå det festet som leveres fastmontert på hket. Den plast bakplaten som følges med kjøleren må da gjøre akkurat samme nytten som den bakplaten i metall som allerede er montert. (den sitter godt fast ja...)

 

Jeg er riktignok ikke helt sikkert på om dette er tilfelle....

 

Min første montering med -939 oppsett, men det er sikkert noen der ute som kan hjelpe

 

post-90080-1139420990_thumb.jpgpost-90080-1139421064_thumb.jpg

 

okei, er ingen fotograf men du kan nå ihvertfall se både fremsiden og baksiden

Endret av Tetanus
Lenke til kommentar

heisann!

 

det ser ut som mitt tilfelle ;)

men jeg har prøvd å satt vifta på og festa den på metalplata men da kjøler ikke vifta så bra som den egentlig skal gjøre :nei:

 

mulig jeg ikke har fessta den hard eller bra nok... men det står jo på brosjyren til vifta at den skal av.. :ermm:

 

takker for engasjemanget med bilder og greier :thumbup:

Lenke til kommentar
heisann!

 

det ser ut som mitt tilfelle ;)

men jeg har prøvd å satt vifta på og festa den på metalplata men da kjøler ikke vifta så bra som den egentlig skal gjøre  :nei:

 

mulig jeg ikke har fessta den hard eller bra nok... men det står jo på brosjyren til vifta at den skal av.. :ermm:

 

takker for engasjemanget med bilder og greier :thumbup:

5573809[/snapback]

 

 

Kommer kjøleren helt nedpå prosessoren da? Jeg måler høyden fra toppen av det svarte festet ned til hk til 19mm.

 

Hvor lang er nippelen?

Lenke til kommentar
Det er jo to skruer der! Identisk med mitt hk, forresten. Skru ut de, så skal du være vitne til noe gøy;)

5573850[/snapback]

 

Hva da? At det svarte festet løsner?

 

Dersom man fjerner det svarte festet, passer ikke de skruene som følger med kjøleren i den metall platen som sitter på kortet.

 

Avstanden til hullene på det fastmonterte festet tilsvarer de på kjøleren, men det store spørsmålet er om det vil være noen problemer med høyden på det svarte festet kontra niplene, som jeg ikke vet lengden på.

Endret av Tetanus
Lenke til kommentar
heisann!

 

det ser ut som mitt tilfelle ;)

men jeg har prøvd å satt vifta på og festa den på metalplata men da kjøler ikke vifta så bra som den egentlig skal gjøre  :nei:

 

mulig jeg ikke har fessta den hard eller bra nok... men det står jo på brosjyren til vifta at den skal av.. :ermm:

 

takker for engasjemanget med bilder og greier :thumbup:

5573809[/snapback]

 

er dette jeg mener, jeg hadde heller ikke trodd at bakplata skulle ha noe å si, men magg88 sier jo noe annet... :ermm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Dersom bakplate/socketfeste (plastramme) bruker samme gjengedimensjon som Zalman niplene skal man ikke/behøver man ikke fjerne/bytte bakplate.

Har montert "noen" slike kjølere..og vanligvis er det samme "dim" på skruehull til bakplate som på nipler.

Plastramma må av.. det er så, men det skal altså ikke være nødvendig å bytte bakplate.. (som regel).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Urgh, jeg har et ASUS A8N-SLI Premium selv, og det virker som om nissene har limt bakplata mi også. Praktisk.

 

Jeg har prøvd å lirke og dra, men det sitter for hardt til at jeg tør å ta i noe mer.

 

Kan noen gi meg én god grunn til å lime fast bakplater på hovedkort?

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar
Kan noen gi meg én god grunn til å lime fast bakplater på hovedkort?

5864253[/snapback]

Jeg har lurt på det samme selv. Skjønner ikke helt vitsen med det.

Hvis du varmer bakplaten opp med en hårføner slik jeg har skrevet tidligere i tråden,så er jeg sikker på at du får platen løs.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...