Gå til innhold

Panasonic DVX100 nytt (B&H) vs brukt norsk?

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter å ha brukt en del dager på å lete rundt i jungelen av semiproffe kameraer i DV/DVCAM-land, har jeg landet på Panasonic DVX100(A) som en fristende mulighet.

A-serien får man nå for ca 19000 nytt fra B&H i PAL-versjon. Jeg husker at jeg har sett en håndfull DVX100 annonsert på foto.no, men husker ikke hva de var priset til? NOen som har bedre hukommelse enn meg? :) Og det store spørsmålet er selvsagt norsk vs utenlandsk... Jeg regner med at et NYTT kamera uansett vil ha en hel del problemfrie timers brukstid før reparasjon/garanti og annet mas melder seg. Hvor attraktivt B&H er, avhenger uansett (selvsagt) av pris på pene norske, eksemplarer. Feedback her ønskelig. :-)

Som et alternativ har vi Sony PDX10, som man kan få brukt for en bit over titusenlappen, ser det ut til. Med "native" 16:9-brikke er dette fristende (skyter nesten alltid 16:9 nå, uansett). Men hvordan er kvaliteten på dette 16.9-bildet vs det elektronisk konstruerte i DVX100? Noen som har noen ide? Igjen blir seriøs feedback verdsatt! :-)

#Edit av moderator - Fjernet setning som brøt med retningslinjene. Vennligst les de :) #

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...