Sonic^^ Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Hei! Jeg driver å åpner litt pipelines og klokker kortet mitt. Men når jeg åpner pipelinsa på kortet får jeg artifacts. Er det noen muligheter for å fixe disse unitene? Flashing eller noe sånt? Jeg har et 6800XT. Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Nei. Skada pipelines går ikkje an å fikse. Lenke til kommentar
evilpaul Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Hei! Jeg driver å åpner litt pipelines og klokker kortet mitt. Men når jeg åpner pipelinsa på kortet får jeg artifacts. Er det noen muligheter for å fixe disse unitene? Flashing eller noe sånt? Jeg har et 6800XT. 5572649[/snapback] Eneste som kan hjelpe er å voltmodde kortet, har hørt at dette har hjelpt for noen. Har tidligere hatt et 6800LE selv med artifacts problemer etter åpning av ekstra pipelines. Voltmodda det fra 1,1 til 1,4 i volt i bios og merket at problemet ble mindre men ikke borte. Grunnen til at dette kan hjelpe er at spenningen som er original på kortet er bergnet til å drive et mindre antall pipelines, så når du åpner flere pipelines trenger GPU-en mer kraft til å drive disse. Eksempel 6800LE 8 pipelines 1,1volt på gpu, 6800gt 16 pipelines 1,3volt på GPU. Grunnen til høyere spenning på de bedre kortene er ikke bare flere pipelines men også høyere klokkefrekvenser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå