Gå til innhold

Vannblokk +peltier

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt på å bygge et lite vannkjøingssystem m/peltier. Men siden jeg er en newbie har jeg et aldri så lite spørmål.

Vil en vanlig vannblokk fra 3dfxcool fungere tilfredstillende eller vil det være ren ganke stor fordel å bestille

Swiftech, for bruk med peltier, SocketA

MCW462BTEC

fra Microplex med det samme? :?:

Det står at det følger med neoprenpakninger for å hindre kondensering. Har jeg alt jeg trenger da, bortsett fra peltier'en? Jeg trenger vel ikke sprøyte sokkelen og resten av hovedkortet full av silicon da?

Takker for alle svar!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vannblokka fra swiftech, og jeg anbefaler at du leser guiden til peltier på swifteh`s hjemmesider.

Der står det at du må isolere med silicon o.l

Jeg har aldri brukt peltier på blokka mi jeg, så jeg er ikke helt sikker på om du absolutt må isolere med silicon. Isolasjonen som følger med dekker bare utenpå og under, ikke innenfor.

Men du trenger jo ikke å bruke peltier det holder i grunnen lenge med vannkjøling.

Jeg kjører min athlon 1333@1584 (11*144@1,85v)

Og er i grunne fornøyd, Cpu holder 37 grader

Lenke til kommentar

Foreslår at du dropper pelt´en, medmindre du har tenkt å overklokke noe voldsomt da?

Må innrømme at jeg vurderte en lignende løsning sjøl, men har (foreløpig?) skrinlagt dette, ettersom jeg nok har rasa fra meg det verste når det gjelder overklokking.

Det blir så mye "styr", med ekstra PSU, ekstra isolering og annet rusk og rask når du involverer en pelt.

Maskinen jeg nå har er riktignok vannkjølt, men er bygget slik at jeg når som helst kan ta den med overalt. Og er jaggumeg tung nok, om man ikke attpåtil skal stappe inn et ekstra PSU også!

Det vil helt sikkert fungere utmerket med "standard" vannkjøling, medmindre du higer etter minusgrader på CPU´n da? Min XP1800@1670 rusler og går helt greit på 38-40 grader, med vannkjøling.

Se det an du, og spar de ekstra kronene det koster!

Det er jo snart jul.... :smile:

Lenke til kommentar

Vel, som en regel så koser prosessoren seg skikkelig dessto kaldere den får det så en peltier er slett ingen uting uansett om du skal overklokke ekstremt eller ikke, men selvsagt; med peltier må du nok isolere rundt socket med silikon og i senter av socket, du bør nok også fylle opp alle "hullene" i socket med vaselin eller lignende. (Et skikkelig multipurpose stoff det der :grin:

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg går for et system uten peltier først ja. Men er det smart å ta den swiftec -blokka nå, for så å kjøpe peltier senere?

Jeg fikk også 900rn i posten i dag og overklokka den til 1224 med en temperatur på 49-50. Går det greit for en liten stund til jeg har fått vannkjøling?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...