Smork Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Jeg har laget en hjemmeside, å jeg lurte på hvordan jeg skal sette opp CSS ? Jeg har en kode i index.php som jeg la slik: <title>Sjerk Productions</title> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="stilark.css"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> <style type="text/css"> også laget jeg et CSS dokument som ser slik ut: /* CSS Document */ <!-- body{ background: url('images/index_03.gif'); background-attachment: fixed; } top{ background: url('images/bg.png') repeat-y; height: 25px; width: 800px; } --!> Det jeg vil at stilarket skal gjøre er at der jeg legger inn nyheter og slik på siden min.. skal designet gå nedover slik at hovedmenyen o.s.v blir fine.. (link) Her ligger bildene som jeg bruker.. index_03 er bilde som skal gli nedover.. Sånn som forumet.. etter mere tekst som kommer, jo mere nedover glir designet.. Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 For det første, HTML skal ikke legges i CSS filen (tenker på <!-- og -->. Videre er jeg ikke helt med på hva du vil med designet. Hvis jeg får lov til å kommentere teksten på siden din, så er "mIRC" et programm fra microsoft, foreslår at du fikser det til IRC. mIRC er bare et program for å gjøre chatting på IRC enklere, slik som du har flere nettlesere (Opera, firefox, IE +++). "Channel" er engelsk, og passer ikke så kjempebra inn i en norsk tekst. På norsk heter dette "rom". News har også utrolignokk en norsk oversettelse; nemlig nyheter. "Smooth" skal jeg la være å kommentere, men det fikk meg til å tenke på smootie, som er en drikk... Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 [offtopic]Håper du har en god grunn for å kalle den ene knappen på menyen for "Produckter"?[/offtopic] www.w3schools.com Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 les mer om css på htmldog.com, www.w3schools.com og google.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå