Gå til innhold

Er du ofte syk?

Solid

Anbefalte innlegg

Jeg får begynne å si at jeg har et ekstremt immunforsvar. Det kan gå mange måneder og av og til opptil et år før jeg blir syk. Sist gang jeg var syk var rund oktober tider da jeg spøy meget mye. :( Før den oppkastsyken tror jeg det var et år siden jeg var syk.

Et annet eksempel jeg kan gi var at jeg og en venn ble bitt av samme basillen og det slo han ut i 11 dager mens bare var syk i tre dager og var fortsatt ''frisk'' nok til å ta en skitur.

Hvordan står det til med dere? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg får begynne å si at jeg har et ekstremt immunforsvar. Det kan gå mange måneder og av og til opptil et år før jeg blir syk. Sist gang jeg var syk var rund oktober tider da jeg spøy meget mye. :( Før den oppkastsyken tror jeg det var et år siden jeg var syk.

Et annet eksempel jeg kan gi var at jeg og en venn ble bitt av samme basillen og det slo han ut i 11 dager mens bare var syk i tre dager og var fortsatt ''frisk'' nok til å ta en skitur.

Hvordan står det til med dere? :)

5572239[/snapback]

Heh.. Blir bedre opp igjennom årene.. Men må si formen var jævli i dag! Vondt i hue!

Lenke til kommentar

Jeg har tidvis dårlig immunforsvar, men egentlig så ble det vel motbevist da jeg fikk kyssesyken for en stund siden. I stedet for å bli dødssyk med leverbetennelse, så var leverprøvene helt fine fra starten av. Da jeg egentlig burde ligget sykemeldt i sengen min og hvilt meg tok jeg fagprøven. (Jeg følte meg riktignok elendig).

Ellers så har jeg hatt en del vondt i hodet tidligere, men jeg tror det har mye med stress og psyken å gjøre. Nå har jeg relativt skjelden vondt i hodet, og samboeren min har vært syk to eller tre ganger uten at jeg har blitt smittet.

Lenke til kommentar

Må egentlig si jeg er litt forundra over meg selv den siste tiden, tidligere brukte jeg ofte å bli syk, spesielt om høsten/vinteren, men nå kan jeg nesten ikke huske sist gang jeg var skikkelig dårlig, i alle fall mtp. influensa/forkjølelse. Håper det holder seg sånn, selv om jeg sikkert noen ganger ønsker jeg kunne ha en "god" unnskyldning for å være hjemme...

Lenke til kommentar

Vil ikke si at det å sist være syk i oktober er ekstremt lang tid siden. Noen har den samme jobben i 20 år, og i løpet av den tiden er de borte i et par dager.

Personlig er det flere år siden jeg var så syk at jeg må være hjemme fra skolen, slik som jeg er nå. (hvis man ikke regner med skulke syken :p)

Lenke til kommentar

Ble innlagt på sykehus med ekstrem ørebetennelse for 7mnd siden.. Var innlagt i 6 dager.. Gikk i 4 dager uten søvn, uten mat/drikke og med sykt SMERTEHELVETTE (beklager sterk ordbruk) som var no så inn i dypeste skogen vondt, før jeg endelig ble sendt til sykehus og fikk behandling(var selvfølgelig til legen, men ble sendt hjem med svake medisiner dag etter dag). Hadde jeg ikke blitt sent på sykehus når jeg ble, kunne det kanskje gått en dag til og da hadde jeg mest sannsynlig måttet operere inne i øret..

Men men, ellers, lite.. Lenge siden jeg har hatt spysjuka..

Lenke til kommentar

Var også tidligere plaget med mye hodepine, men tror det var mest pga. psykisk stress og dårlige sittestillinger til tider. Har i allefall vært få ganger i det siste etter at de fleste "problemene" jeg ble psykisk stressa over, har begynt å forsvinne, og jeg har blitt mer oppmerksom på hvordan jeg sitter... Prøver også å stresse minst mulig, og spise regelmessig. I alle fall min oppskrift på mindre hodepine, selv om det ikke alltid er så lett å unngå...

Lenke til kommentar

Same som trådstarter, omtrent. Må ha vært ett år siden jeg var syk sist gang, eller mer siden vi er i februar nå. Går til jobb hver dag. Tar vitaminer, ginseng og fluor hver dag. Begynt med rosentor også. Riktignok har jeg begynt å ta bussen hjem igjen, når som det er snø ute og jeg hater å gå på veien. Nå i de to siste ukene har jeg fått sitte på hjem.

Poenget er at jeg får mindre trim. Trim er sunt. Så får vi se når jeg blir syk igjen. Kan ikke huske når man var syk sist gang, og det er jo et godt tegn :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...