Gå til innhold

300 watt psu - x800 - For lite strøm?


x700

Anbefalte innlegg

Kamerat av meg har kjøpt seg et brukt ati x800 kort, vi skulle prøve det idag men vifta gikk ikke. Den gikk 2-3 første sekundene da vi slo på maskinen, også sluttet den bare å gå.

Er vifta/kortet defekt eller skyldes dette for svak strømforsyning? han har en 300watts 'ukjent merke' psu..

Trodde det ville bli svart skjerm om strømforsyninga var for svak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
viss den er for svak vil du få en melding om det..... men 300 watt er alt for lite.. 450w er minimum..

5572223[/snapback]

 

Nå og vel, det går fint å kjøre en x800 med mye mindre enn 450 watt. Men når det gjelder denne er også jeg litt skeptisk en ukjent 300 watt kan fort ha litt lite på 12v-railen, vet du hvor mye den gir på 12v?

 

AtW

Lenke til kommentar

Strømforsyninga er ikke for svak. Jeg har en X800XL og kjører med 350w. Tror nok at vifta eller kortet er defekt.

 

Du kan kanskje sjekke ved å rive ut noen av de andre kabinettviftene kanskje, så vil du få mer strøm til overs.. er bare en teori...

 

Men uansett, jeg tror det er kortet som er defekt. vifta ville nok spinne, men sakte, hvis du ikke hadde nok strøm.

Lenke til kommentar
viss den er for svak vil du få en melding om det..... men 300 watt er alt for lite.. 450w er minimum..

5572223[/snapback]

 

 

Strømforsyninga er ikke for svak. Jeg har en X800XL og kjører med 350w. Tror nok at vifta eller kortet er defekt.

 

Du kan kanskje sjekke ved å rive ut noen av de andre kabinettviftene kanskje, så vil du få mer strøm til overs.. er bare en teori...

 

Men uansett, jeg tror det er kortet som er defekt. vifta ville nok spinne, men sakte, hvis du ikke hadde nok strøm.

5572270[/snapback]

 

400W er nok til highend SLi, så 450W er nok ikke minimum til ett kort. Men, det kan hende at strømforsyninga hans ikke leverer nok ampére eller volt på railene. Dette kan sjekkes med et multimeter.

Lenke til kommentar
Strømforsyninga er ikke for svak. Jeg har en X800XL og kjører med 350w. Tror nok at vifta eller kortet er defekt.

 

Du kan kanskje sjekke ved å rive ut noen av de andre kabinettviftene kanskje, så vil du få mer strøm til overs.. er bare en teori...

 

Men uansett, jeg tror det er kortet som er defekt. vifta ville nok spinne, men sakte, hvis du ikke hadde nok strøm.

5572270[/snapback]

 

Det er til dels enorm forskjell på hvor mye en strømforskyning i 300-350 watts-området har på 12v-railen.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Ahem, har kjørt et Sapphire Radeon x800pro i en shuttle med 250W PSU i over et år, har gått helt fint. Har også overklokket uten problemer. Det er stor forskjell mellom strømforsyninger, gå heller for kvalitet fremfor kvantitet.

 

mvh

Lenke til kommentar
Ahem, har kjørt et Sapphire Radeon x800pro i en shuttle med 250W PSU i over et år, har gått helt fint. Har også overklokket uten problemer. Det er stor forskjell mellom strømforsyninger, gå heller for kvalitet fremfor kvantitet.

 

mvh

5572836[/snapback]

Veldig bra Sobient :thumbup: Nå har det seg slik at Shuttle PSU-ene er ekstremt gode!

Lenke til kommentar

Vi kjørte 3d mark 05, og når kortet begynte å bli varmt slo vifta seg på i 3 sekunder for så å slå seg av igjen..så gikk det 20 sekunder og på igjen i 2-3 sekunder. WTF! Turte ikke kjøre mer så vi slo av maskinen. Vifta skal gå koninuerlig ikke sant? Er litt nybegynnere på dette as. :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...